Avatar billede Jolles Professor
04. august 2021 - 13:34 Der er 2 løsninger

Fjern 4 sidste cifre i cpr-nummeret

Lang række cpr-numre, hvor jeg kun skal bruge fødselsdagen (fx. 04-08-20)
Jeg har set en gammel løsning , hvor fx.  =LEFT(B5;6) var svaret, men det fungerer ikke i min office 2019.
Avatar billede Jolles Professor
04. august 2021 - 13:46 #1
Jeg har fundet ud af det: =VENSTRE(A2;4).....
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2021 - 15:03 #2
der er en genial side til den slags
https://xn--excelhjlp-m3a.dk/formeloversaetter/
tag den gamle formel, og vælg engelsk - og du kan få den ud på dansk.
Der er ofte også noget med forskelle på komma og semikolon i formler