Avatar billede tjodense Mester
17. september 2021 - 22:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Spilt række til kolonner afhængig af tekst

Hej,
Har 2 kolonner A og B med en masse rækker.
Udpluk:
A1  = 100      B1=Baghjul
A2 = 100      B2=Cykelstyr
A3 = 110      B3=Havefræser
A4 = 110      B4=Fodbold
A5 = 150      B5=Taske

Så vil jeg gerne køre / lave en formel der tjekker kolonne A for indholdet, så hvis den finder f.eks. tallet 100 skriver den i f.eks. kolonne C1 - Baghjul Cykelstyr
Så den samler teksten fra kolonne B hvor den finder kigger efter ens tal i kolonneA og samler det eller alternativ skriver de forskelle ting i kolonner ud for linien med værdi 100
Så der kommer en linie med 100 i kolonne D - Baghjul i kolonne E  og Cykelstyr i kolonne F - i række 1.
Måske er der flere end de med samme værdi.
Håber I forstår ;-) og kan hjælpe
Takker.
/Thomas
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. september 2021 - 07:51 #1
Jeg forudsætter, at du har adgang til funktionen UNIQUE (Formentlig UNIKKE på dansk). Hvis ikke skal der en anden formel til for at liste unikke tal fra kolonne A.

https://www.dropbox.com/scl/fi/e0n8gsdpkmmwdozih4qio/Baghjul.xlsx?dl=0&rlkey=27b0068ni95kpx58f7a2t4gbe
Avatar billede tjodense Mester
18. september 2021 - 08:08 #2
Præcis. Lige som ønsket - perfekt. Vil lige lege med det senere.
Sad og kiggede på noget PowerQuery, men det lykkes ikke, så fedt du havde løsningen.
Takker og bukker.
/Thomas