Avatar billede mhras Praktikant
09. november 2021 - 10:43 Der er 5 kommentarer

Oprette offentlig kalender

Hej

Vi har på vores bibliotek oprettet et Makerspace.
Da man kan booke sig ind i det, så søger vi en online kalender hvor man kan se om der er ledigt, og arrangere div. arrangementer og oprette begiveheder i kalenderen.

Jeg har prøvet at google mig lidt frem, men uden held. Vi har talt med vores kollega som styrer vores hjemmeside, men der et nyt CMS system på vej og ellers har vi ikke haft det store held med at gå den vej.

Så findes der en GRATIS online kalender der kan give alle skrive og læse-adgang til kalenderen?

På forhånd tak.
Avatar billede stjans Guru
09. november 2021 - 10:48 #1
Har du kigget på en offentlig google kalender ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. november 2021 - 10:55 #2
Jeg tænker også https://calendar.google.com
Avatar billede mhras Praktikant
09. november 2021 - 11:50 #3
Vi har nu oprettet en ny gmail så vi kan bruge kalender funktionen.
Den er også gjort offentlig. Men:

1) Skal man have en gmail for at kunne oprette begivenheder?
2) Når jeg går ind på kalenderen via det link som kan deles med andre, så kan jeg kun se datoerne, men ikke oprette begivenheder hvis jeg er logget ind med min private mail (som har fået adgang til kalenderen).
Jeg synes det virker en anelse bøvlet? Eller er vi ude i en fejl 40?
Avatar billede stjans Guru
09. november 2021 - 12:02 #4
Nej - man skal ikke have gmail, så vidt jeg ved.

Jeg tror det er rettighederne, du skal kigge på...
Avatar billede Erik K Ekspert
10. november 2021 - 18:08 #5
Prøv følgende:
1. åbne kalenderen
2. klik på det lille tandhjul øverst til højre og vælg indstillinger
3. klik på "indstillinger for begivenheder" i venstre side
4 find feltet "Standarttilladelser for gæster" > klik på den lille pil og sæt flueben ved "Redigere begivenheden"