Avatar billede Jacob00 Mester
10. november 2021 - 10:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sammenligning af to ark med data

Jeg skal sammenligne to ark med varenumre, nogle af varenumrene er ens og andre forskellige.

Er der en måde hvorpå jeg kan få de to ark sammenlignet og så få en liste over de varenumre som ikke går igen på begge ark.

Jeg tænkte noget i stilen af hvis.fejl(sammenlign(A2='Ark1!'A:A);  indsæt række i Ark 2.

Håber det giver mening
Avatar billede kim1a Ekspert
10. november 2021 - 10:24 #1
En xlookup på begge er en metode, så lade den give dig varenummer eller navn når den findes, alternativt kan (hvis det ikke er en tilbagevendende opgave) det måske nemmest kopieres ud i nyt ark.
Kopier varenummer fra ark 1 over, skriv ark1 i en kolonne ved siden af (for nemhedens skyld). Kopier derefter varenumre fra ark 2 over under de andre (navngiv ark2).
Nu kan du lave en "remove duplicates" eller en betinget formattering.
Avatar billede Jacob00 Mester
10. november 2021 - 10:35 #2
Hej Kim

Tak for svar.
Jeg kan godt gøre det som du siger, problemet med det er bare at jeg har flere kolonner med data ud for hvert varenummer og så sletter den kunde varenummeret.

Derudover så kunne jeg godt tænke mig at de af varenumrene som ikke er ens bliver kopieret eller flyttet over i et nyt ark, så jeg har dem samlet.
Har du et trick til det?
Avatar billede store-morten Ekspert
10. november 2021 - 10:38 #3
Måske:
=TÆL.HVIS('Ark1'!A:A;A2)
Avatar billede Jacob00 Mester
11. november 2021 - 07:49 #5
Ja den fra dropbox kan godt bruges, til at se hvilke der ikke går igen, men er det muligt at få excel til at indsætte de rækker som ikke er på begge i et nyt ark.
Eller at man laver en tabel hvor de bliver smidt ind i?
Ved slet ikke om det er muligt, men der er bare så mange ting man kan i Excel så tænkte også man kunne det?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. november 2021 - 08:05 #6
Er det ikke netop det jeg har gjort i Sheet1 i det blå område?
Hvis ikke så upload en fil til dropbox hvor du viser, hvordan du ønsker resultatet.
Avatar billede Jacob00 Mester
11. november 2021 - 11:55 #7
Jo det er mig som ikke lige kunne se det ordentlig.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede store-morten Ekspert
11. november 2021 - 13:04 #8