Avatar billede Butterfly Ekspert
24. november 2021 - 08:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skjule linjer med bestemt værdi

Hej
Er det muligt at skjule alle linjer der indeholder en bestemt værdi? Med noget VBA. De står ikke i rækkefølge.
Avatar billede kim1a Ekspert
24. november 2021 - 08:23 #1
Står værdien i en bestemt kolonne? Er det hele celleværdien vi kan udsøge?
Det kan nemt lade sig gøre, både ved at lave en VBA som filtrerer eller en der løber alle linjer igennem og ser efter værdien.
Avatar billede Butterfly Ekspert
26. november 2021 - 08:05 #2
Ja værdien står i kolonne C
Avatar billede kim1a Ekspert
26. november 2021 - 08:23 #3
Du giver stadig for lidt informationer til at vi kan lave det :-)

Skal det være en værdi du indtaster i en messageboks, eller hvordan fremkommer værdien?
Står der andet i en celle i C, eller er det hele cellen som skal være lig med den værdi der indsættes?

Hvormange rækker er der tale om, tidsaspektet i at løbe dem igennem en efter en kan være en faktor i valg af metode.
Avatar billede Butterfly Ekspert
29. november 2021 - 07:59 #4
Jeg prøver igen, der er ca. 600 linjer. Det er unikke tal der skal skjules. Kun overskriften er ikke tal. Der står kun det tal i cellen som skal skjules, ingen tekst eller andet.
Avatar billede kim1a Ekspert
29. november 2021 - 12:14 #5
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

Dim IntLastRow As Integer
IntLastRow = Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row

    For r = 2 To IntLastRow
        If Cells(r, 3).Value = 22 Then
        Rows(r).EntireRow.Hidden = True
        End If
    Next r

End Sub

Lav selv 22 om til hvad du skal have det til at være. Jeg fandt ikke helt ud af hvordan du vil fastsætte den værdi, men nu er den hardcodet.
Avatar billede Butterfly Ekspert
30. november 2021 - 07:39 #6
Mange tak, lige hvad jeg ønsker. Tallet er værdi en aktiv celle
Avatar billede kim1a Ekspert
30. november 2021 - 10:45 #7
Så ret linjen til:
  If Cells(r, 3).Value = activecell.value Then

Eller noget i den stil