Avatar billede Klaus W Guru
11. december 2021 - 17:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Excel skal ikke skrive nul

Hej alle sammen
Jeg har en dum lille ting jeg ikke kan få Excel til at fjerne.
Jeg henter nogle infoer om vores marinesoldater fra andre faneblade, til et ark Navneskilt
,blandt andet grad.
Nu er det sådan hvis jeg ikke udfylder grad i arket jeg henter fra, kommer der et nul, i arket Navneskilt.
Jeg kan forstille mig det er noget med opsætning af formatet i cellerne på arket Navneskilt.
Men kan slet ikke se fejlen. Nogle der kan hjælpe.
Al hjælp vil blive værdsat.
Med venlig hilsen og forsat god weekend
Klaus W
https://www.dropbox.com/s/9oh043a444wyj37/Delingsliste%202022.xlsm?dl=0
Avatar billede ebea Ekspert
11. december 2021 - 17:34 #1
Prøv at "pakke" formlen ind i en HVIS formel.

=HVIS('2.deling'!B29="";"";'2.deling'!B29)
Avatar billede ebea Ekspert
11. december 2021 - 17:56 #2
Skal måske lige tilføje, at i kolonnen J, kan du bruge HVIS formlen herunder, så er 0 også væk fra sammenfletningen (hvis det var det Nul du tænkte på).

=HVIS(I42=0;H42;I42& "  " &H42)
Avatar billede Klaus W Guru
11. december 2021 - 21:33 #3
Godaften ebea
Jeg kan ikke få det til at fungere.
Forstået på den måde at når jeg sætter formler ind så kan jeg sagtens fjerne nullerne. Men så er der nogle andre ting den ikke gør, det skal nok ses det kan være lidt svært at forklare.
Man tak for din hjælp.

KW
Avatar billede ebea Ekspert
11. december 2021 - 22:10 #4
#3 - De 2 formler, har jeg indsat i henholdsvis, kolonne H og J, og som fjerner det du efterspurgte. Hvad er det du mener der så ikke stemmer, i forhold til dit spørgsmål?
Avatar billede ebea Ekspert
11. december 2021 - 22:38 #5
Avatar billede Klaus W Guru
12. december 2021 - 10:14 #6
Hej ebea
Det ser rigtig godt ud og funger næsten, jeg har stadig en lille ting som jeg ikke kan regne ud.
Det er meningen at den skal tage navnene og sætte dem ind i kolonne B men hvis i det jer mar mærkeret med gult gør den det ikke.
Forsat god søndag
Klaus W
Avatar billede Klaus W Guru
12. december 2021 - 10:26 #7
Lige et tillæg, hvorfor er der 0 ved nogle af tallene i kolonne A, fra A230 og ned er der ikke.
Dette er en fil uden dine formler.
https://www.dropbox.com/s/bxo1ezjf7q6lf1p/Delingsliste%202022%201.xlsm?dl=0
Avatar billede ebea Ekspert
12. december 2021 - 11:31 #8
#7 - Der er en del forskel i dine data, i forhold til den fil du har uploadet i #7, og i den fil som jeg har uploadet i #5, og som er den fil du først uploadede.

Hvis du kigger f.eks. i Ark "Stamdata", så er din kolonne I, ikke identisk mellem de 2 filer. Ligeledes så er der forskel i arket "Navneskilte", i det opslagsområde du bruger på de 2 filer i kolonne A. I filen i #7, går området til række 61, og i den fil du uploadede i #5, går rækken til 50.

Så dette vil give dig forkerte data, i kolonne A. Jeg har prøvet at ændre dette jeg nævner med opslagsområdet, og det giver også flere navne og numre på listen, men om det er korrekt, er lidt svært at overskue ud fra dine data, da meget går igen, i flere kolonner.

Det kan du nok bedre svare på, da du ved hvad der forventes i dine opslag.
Avatar billede ebea Ekspert
12. december 2021 - 12:45 #9
#7 - Jeg har rettet de misforhold der var mellem de 2 filer, og ændret lidt i et par af dine formler. Og så har jeg uploadet filen igen.

Så Linket i #5 er den tilrettede fil, med alle navnene i kolonne B, og med antal ud fra det du har sat i kolonne Q.
Avatar billede Klaus W Guru
12. december 2021 - 14:04 #10
Hej igen, det kan jeg godt se men da. Hvis jeg tager udgangspunkt i den fil der hedder Delingsliste 2022, så er mit spørgsmål hvorfor kan jeg ikke få Excel til at lave 4 af hver i kolonne A  fra A158 til A174, men den gør det før og efter. Jeg har mærkeret det med gult. Samt hvis man kikker i cellerne J59 til J61 også mærkeret med gult, så står disse tal ikke under dem fra J58 og opefter.
Og fil der hedder Delingsliste 2022 er den orginale.
KW
Avatar billede ebea Ekspert
12. december 2021 - 16:34 #11
#10 - Har du downloadet filen fra #5 ?
Den fil du uploadede i #7, har ingen Gule markeringer.

Men filen som jeg henviser til, er tilrettet, så du får alle navnene, hele vejen ned igennem kolonne A.

Jeg har tilrettet det i filen i linket i dit indlæg #7, så du har alle navnene i kolonne A, i den fil, også.
Så den fil er der Link til herunder:

https://www.dropbox.com/scl/fi/szi5h5tf8icw10764mybr/Delingsliste-2022-1.xlsm?dl=0&rlkey=7901y4chn8085blrazqv8tiuh
Avatar billede Klaus W Guru
12. december 2021 - 16:47 #12
Hej edea
Den er lige som den skal være 1000 tak.
Jeg forstå ikke hvad gik galt for mig, men det gik til godt for dig.
Forsat god søndag

KW
Avatar billede ebea Ekspert
12. december 2021 - 17:29 #13
#12 - Du er velkommen ;-)
Hvis du ser rigtig efter, i filen fra #11, kan du se at jeg har fjernet de HVIS formler, som fjernede Nullerne du oprindelig startede dit spørgsmål, omkring.

Jeg fandt i din fil, hvor de egentlig skabes (nullerne), og fjernede dem med en HVIS formel der, i stedet.
Avatar billede Klaus W Guru
12. december 2021 - 17:54 #14
Endnu en gang tak, men hvad skabte så (nullerne)?
KW
Avatar billede ebea Ekspert
12. december 2021 - 18:30 #15
#14 - Nullerne skabes på din "Stamdata" side, startende i kolonne AA:AK.
Avatar billede Klaus W Guru
12. december 2021 - 18:50 #16
Jeg takker.
Avatar billede ebea Ekspert
12. december 2021 - 19:37 #17
Jeg har opdateret Linket i #11, så alle kolonnerne med nuller, skulle være væk, med undtagelse af kolonne med kørekort.