Avatar billede soenderskov Seniormester
28. december 2021 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 headset på 1 computer

Hej

Jeg vil gerne deltage og hjælpe min søn med hans spil på computer, vi har ingen højtalere men derimod 2 trådet headset. Men computeren vil kun afspille lyd på 1 af dem af gangen. Nogen der ved hvordan vi får den til at afspille lyd på begge 2 samme tid.?

Det ene er koblet til skærmen og det andet til lydstikket foran på pcen
Avatar billede soenderskov Seniormester
28. december 2021 - 16:29 #2
okay, er det den eneste måde at bruge en splitter?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2021 - 18:04 #3
Tænker lyd stikket til skærmen er monteret bag på den stationære ikke?
Som jeg husker det, så slukkes signalet til lyd stikket bag på computeren når men putter stik i på fronten. Derfor kommer der ikke lyd på monitoren. Bemærk hvis man bruger en splitter så skal begge headsæt "deles" om den styrke der kommer ud af lydporten. Det vil sikkert sige styrken halveres.
Avatar billede soenderskov Seniormester
28. december 2021 - 20:20 #4
Nope via hdmi kabel til skærmen. Men må bare købe sådan en splitter eller en billig højtaler indtil han er selvkørende
Avatar billede Sven Caning Novice
08. februar 2022 - 07:54 #5
Der findes faktisk splittere der kan splitte dit usb port til 2 analoge stik:
https://headsetshop.dk/shop/jabra-link-265-513p.html
Stikket er bare håbløst til dit formål. Det er lavet til en lærer elev funktion og på de stik der er på splitteren bruger man så f.eks callcenter headset:https://headsetshop.dk/shop/jabra-biz-1500-348p.html
Hvis det skal konverteres til dit gamer headset er det ikke en holdbar løsning.