Avatar billede Emma Seniormester
18. februar 2022 - 15:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Wordpress med nummerbokse

Jeg håber på lidt hjælp her, syntes jeg har ledt internettet tyndt, det har bare ikke lykkedes mig at finde noget. Der løser mit problem

Jeg er ved at flytte mit program, som er lavet i HTML, CSS, Jscript og PHP til WordPress. Alle beregninger er lavet i JavaScript de kan dog også laves i PHP.
Det er et lidt udsedvanligt program, da 60% af det hele er beregninger.
Jeg har brug for et program, der kan ved brug af 3 nummerboxe (A-værdi, B-værdi og Resultat-C) tage en værdi fra A * med Værdi-B og indsætte resultatet i nummerbox-C evt. til videre beregning.
Det kunne f.eks. være (A = antal) *  (B= kr/stk.)  = (C=Pris I alt)
Hvis bare jeg får en fremgangsmåde jeg har trods alt et færdigt program i alm. HTML, der virker.
Jeg vil helst henvises til noget der er gratis. Gerne noget jeg kan ændre i eller
opbygge fra start.
Jeg har 6 sider med 5 rammebokse der hver indeholder ca. 20 nummerbokse.
Kan jeg lave en beregning kan jeg også lave 100 og flere.
Jeg er nybegynder i Wordpress og ved at være rutineret i HTML
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
19. februar 2022 - 08:18 #1
Med (A = antal) *  (B= kr/stk.)  = (C=Pris I alt)
Lyder det som en WooCommerce løsning, med variable varer!

Har du evt. et link til eksisterende løsning??
Avatar billede Emma Seniormester
19. februar 2022 - 11:47 #2
Tak for dit svar. I morges sad jeg og bladrede internettet igennem igen. Jeg kom med et tilfælde ind på konvertering af alm. HTML sider til WordPress.
Når nu du spørger så er det helt et program jeg selv har lavet. Jeg lavede bare eksemplet for bedre at forklare hvad det er jeg ønskede. Jeg var dog lidt for hurtig, men på dette tidspunkt kendte jeg ikke til at jeg bare kunne konvertere det hele.
Jeg har fundet en formel der beskriver fremgangsmåden ret godt.
Der er tre metoder man kan konvertere det på. Jeg er nød til at nærlæse det før jeg går i gang. Men det er dog en del lettere end at skulle inddatere det hele igen.
Der er nogle ting jeg er i tvivl om, hvis jeg ikke finder en løsning på det under nærlæsningen må jeg spørge herinde.
Jeg siger endnu en gang tak for at du ville bruge tid på mig.