Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. februar 2022 - 16:49 Der er 2 kommentarer

Aflæsning af URL og give lager antallet

Dette er egentligt ikke Excel men Google sheets, samt Google Apps Script.

Felt A Indtaster jeg URL adressen F.eks. fra denne side: (https://engroskaeden.dk/spil/1166-2-saet-spillekort-samt-saet-med-5-stk-terninger-lux-8711252178868.html)
Felt B skal hente lagerstatus (På lager/Ikke på lager)
Felt C skal hente lager antallet, fra samme URL

Fra eksempel adressen, vil jeg gerne se felt B med "På lager", samt felt C med "19", eller "19 stk."
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2022 - 19:37 #1
Det er vel lidt dobbeltkonfekt at skrive 'på lager' hvis antal er mere end 0, og tilsvarende 'ikke på lager' hvis antal er nul.
Men ellers, så kan du fx via makro udskrive siden til pdf og søge på 'på lager' og så finde tallet foran stk i samme linje.
Du har næppe adgang til indhold i variablerne, da de ligger på server.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
22. februar 2022 - 00:50 #2
#2 det drejer sig om et Google sheet med 1500 URL, så vil være for tidskrævende, at gøre det manuelt.
Samt at det skal aflæses, hver 6. time.

Har i forvejen lavet en funktion der tjekker status på URL (200,400, 3xx osv).

Den fandt jeg her https://banhawy.medium.com/how-to-use-google-spreadsheets-to-check-for-broken-links-1bb0b35c8525

Det er noget i samme stil der ønskes med lager antallet. Men har googlet uden held