Avatar billede lusodana Seniormester
27. februar 2022 - 11:15 Der er 2 løsninger

PINkode/password

Hej alle
Jeg har geninstalleret Windows 10.
I mine bestræbelser på at undgå kravet af PIN når jeg starter PC'en, fik jeg et endnu støre problem.

Når først skærmbillede kommer frem står der et OK trykknap  og meddelelsen "Vi kan ikke oprette forbindelse lige nu. Kontrollér dit netværk, og prøv igen senere".

Nu kan det sker 2 ting:
1 - hvis jeg venter ca. 30 sec. kommer et skærmbillede hvor jeg skal indtaste PINKODE, og jeg får adgang til PC'en.

1.1 - Midt på skærmen: min PC-username og et felt til at skrive adgangskode (min Microsoft konto).
I nederste venstre side står der 2 vælg muligheder med mit navn, hvor en af dem står som default.Hvis jeg trykker OK kommer en anden skærmbillede.

1.2 - Hvis jeg vælger den anden vælg og trykker OK, får jeg et felt hvor jeg skal skrive PINkode, og pc går i gang.

Det virker lidt vanskeligt at forklare hvad det sker på skrift, men vi har ikke muligheder  for at overføre billeder et dette forum.
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. februar 2022 - 12:16 #2
Du kunne jo også overveje at bruge en LINUX evt. en look alike Windows som

https://windowsfx.org