Avatar billede lurup Ekspert
23. marts 2022 - 17:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ip adresse efter bridge mode ?

Jeg har en Router jeg har sat i  bridge mode .

Efter det har den ikke længere ip adresse 192.168.0.1 .

Hvordan finder jeg ip adressen på den ?
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2022 - 18:21 #1
Prøv at læse herom på dette link. Du skal definere en IP-adresse for den "brolagte" router.
https://www.it-blogger.dk/lav-router-om-til-access-point/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. marts 2022 - 18:47 #2
Jeg kan ikke se noget på linket, der omhandler en router i bridge mode.

Så vidt jeg selv ved, er en bridge simpelthen en tunnel de lukker internettet direkte ind. D.v.s. alle normale funktioner i routeren slås fra, og den har dermed ikke længere DHCP server, web interface eller andet du kan benytte. Ej heller en IP-adresse.

Vil du tilgå den igen, er du nødt til at resette den.

Med det sagt, giver det sig selv at du skal have en anden router på dit LAN - en enhed der kan route trafikken, uddele DHCP adresser o.s.v.

Hvad var formålet med at sætte den i bridge mode? - hjemmebrugere gør det normalt kun, fordi de er låst til udbyderens router, og ønsker at bruge en anden router på LAN.
Avatar billede lurup Ekspert
23. marts 2022 - 19:44 #3
Tak