Avatar billede f-arn Guru
27. marts 2022 - 15:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VPN mv.

Er det ikke lidt åndssvagt, at lave IP blokering, i en tid hvor flere og flere bruger VPN, Proxies osv...

Just curious  🤔
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2022 - 18:51 #1
Det er VPN-udbydere, der overtaler web-firmaer til at bruge ip-blokering. Så får VPN-udbydere over tid flere kunder.
Lidt som at få web-sites til at tro på, at reklamer (og mange) giver en større indtjening - indtil alle brugere har blokeret for det - på det tidspunkt begynder adware og andre at tage penge for deres produkter (eller som nogle, at køre gratis mod at 'deres venner' godt må vise reklamer).
Avatar billede f-arn Guru
30. marts 2022 - 17:47 #2
Og så var jeg lige nødt til at bruge 2 sekunder på at skifte IP adresse... Spild af tid :(
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2022 - 18:30 #3
læs lige https://www.computerworld.dk/art/260335/ruslands-stoerste-it-selskab-storhoester-data-via-skjult-kode-i-ios-og-android
specielt sidste afsnit: Fjerner AppMetrica SDK
Til Financial Times giver flere amerikanske eksperter udtryk for bekymring over lagringen af data i et land som Rusland.

Tidligere chefudvikler for sikkerhed i Apple, Cher Scarlett, siger til avisen, at Yandex kan være forpligtet til at udlevere data til den russiske stat, når først de er lagret på servere i Rusland.

Ifølge Financial Times er mange udviklere allerede i gang med at fjerne AppMetrica SDK fra deres apps, efter Ruslands invasion af Ukraine.

Avisen skriver, at mere end 2.000 apps samtidig har tilføjet AppMetrica SDK siden invasionen af Ukraine - inklusive mange, der ser ud til at tracke ukrainske brugere.

Ifølge avisen er AppMetrica SDK blevet installeret i 21 VPN-apps i de seneste 30 dage.

Russerne spionerer via kode, der ligger i vpn'er...
Avatar billede f-arn Guru
31. marts 2022 - 16:37 #4
Den havde jeg ikke set, så tak for det 👍