Avatar billede Slettet bruger
13. april 2022 - 16:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Brother printer off line.

Min Brother printer HL-L2375DW er gået offline og jeg kan ikke få den på banen igen. Spooler tjenesten kører. Fejlfinding negativ. Står som slukket.
Windows 10 opdateret. Kabel til router
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2022 - 16:25 #1
Hvis du tidligere har anvendt den trådløs, og nu bruger kabel, kan det være forklaringen.
Gå i Indstillinger - Bluetooth og enheder - Printere og skannere. Her fjerner du din printer. Genstarter pc'en mens printeren er tændt og tilsluttet, så installeres den korrekte driver.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2022 - 19:16 #2
Tak men den gik ikke. Printeren stod igen på Sleep. Jeg satte den til Ready og genstartede computeren. Men nu er printren forsvundet fra computeren.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2022 - 19:21 #3
Valby - du genstartede - men var du forbi "Her fjerner du din printer."
Det er ofte vigtigt at afinstallere, lukke helt ned, og så starte op igen (her med printer startet 1 minut før pc), for at pc/windows kan finde printer og hente drivere.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2022 - 19:22 #4
Computeren kan ikke finde printeren. Hverken under Tilføj ny enhed, eller med Installationprogrammet.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2022 - 19:26 #5
#3
Nej jeg gjorde bare det, som stod i #1.
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2022 - 21:29 #6
Har du prøvet at genstarte routeren? Måske har den tabt forbindelsen. Har du mulighed for som administrator at gå ind i routeren og kontrollere, at printeren er tilsluttet og har en IP-adresse?

Alternativt kan du slukke routeren, slukke printeren og slukke din pc helt. Derefter starter du routeren og venter ca. 5 minutter til den er helt klar. Derefter starter du printeren og når den er klar starter du din pc. Hvis den så ikke allerede har installeret printeren, så kan du forsøge igen med tilføj printer.
Avatar billede supportsiden Professor
13. april 2022 - 22:15 #7
Skift netværkskablet til et du vad virker !
På nogle Brother printere kan man skifte mellem WiFi og kablet netværk. Nulstil printeren og hent Brother's reperationsværktøj https://support.brother.com/g/b/branch/downloadend.aspx?c=dk&lang=da&prod=hll2375dw_eu_as&os=10013&dlid=dlf102343_000&flang=37&type3=393
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2022 - 00:10 #8
Jeg prøver forslagene i morgen.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2022 - 13:27 #9
Ja har genstartet routeren mange gange, med og uden kabel til printeren, og genstartet printeren uden kabel til routeren. Computeren har været slukket hele natten
Jeg har en IP-adresse, men kan ikke gå ind i routeren
Avatar billede supportsiden Professor
14. april 2022 - 14:14 #10
Er der link = blinkende lys ved netværksstik i begge ender ?
Nulstil printeren til fabriksindstillinger : https://www.hardreset.info/devices/brother/brother-hl-l2375dw/hardreset-second-method/
Brug et kabel du VED virker = testet af
Brug Brother's reperationsværktøj
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2022 - 15:46 #11
#10
Det er indstillingen. Jeg fik printeren til at køre på kablet. Men da jeg prøvede Wi-Fi på min anden PC, røg al forbindelse igen.  Jeg prøver en anden gang.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2022 - 10:53 #12
Det er lykkes mig at etablere den kablede forbindelse, gennem Reset af netværks forbindelsen, på printeren.
(Jeg venter med Wi-Fi har brækket 2 lændehvivler, det gør 😆ondt at stå op)

Mange tak for jeres indlæg. 😁
Avatar billede Rune1983 Ekspert
21. april 2022 - 14:23 #13
Sørg for at reservere den IP som printeren har fået i din router. Derved vil printeren til evig tid få samme IP adresse på netværket. Plus at andre enheder vil ikke få den IP.

Grunden til dette. Hvis du genstarter din router som uddelegere IP adresser. Så vil printeren stadig logge på netværket igen. Men det er nødvendigvis ikke med samme IP adresse. Og nu har du installeret printeren på din computer. Men din computer anvender den gamle IP adresse som din printer havde. Ergo vil du ikke kunne printe ud igen da printeren er Offline.
Derfor. Reserver din printers IP adresse på netværket.

Tror at det er det som er sket for dig til at begynde med. Og for ikke at gentage problemet bør du lave det lille trick.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2022 - 22:42 #14
Tak :-)