Avatar billede Marting Forsker
25. april 2022 - 19:07 Der er 25 kommentarer og
4 løsninger

VB finder fx uge 10 i Status Ark (overføre værdier)

Hej Gutter 😊

Er der en her der kunne hjælpe med, at få VB til at finde fx uge 10 i Status Ark

Og sætte de forskellige værdier over fra Ark3 til Status Ark

Når men trykker på knappen I Ark3

https://www.dropbox.com/scl/fi/1fmwsnp0rl30k09arvi22/Status-pr-ve_b.xlsx?dl=0&rlkey=y4dz8kjftmpndqobtvogvjsdq

På forhånd tak for hjælpen  ;-)

Hilsen Martin
Avatar billede store-morten Ekspert
25. april 2022 - 20:34 #1
Hvad med uge 52 ?
Skal den flyttes til række 5 eller 31 ?
Avatar billede store-morten Ekspert
25. april 2022 - 20:49 #2
Prøv denne, sætter uge 52 i række 31
Sub Knap1_Klik()
Uge = Range("C1").Value

    For Each c In Sheets("Stastus Ark").Range("B5:C31")
        If InStr(1, UCase(c.Value), Uge) > 0 Then
            Rk = c.Row
        End If
    Next c

    Sheets("Stastus Ark").Range("E" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A3").Value
    Sheets("Stastus Ark").Range("F" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A4").Value
      Sheets("Stastus Ark").Range("H" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A9").Value
      Sheets("Stastus Ark").Range("I" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A11").Value
End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
25. april 2022 - 20:54 #3
PS: Der er stavefejl i fane navnet: Stastus Ark

Hvis du retter denne, husk at rette i koden også ;-)
Avatar billede Marting Forsker
25. april 2022 - 22:54 #4
Hej Morten 😊

#1 det er fordi jeg er 14 dages lønnet 😊

Så kan det godt starte og slutte lidt sjovt : -)

Ellers må jeg sætte den sidste periode ind med hånden 😊

Eller den må, godt sætte ind i uge 52 hvis, der er en uge højere end uge  50 eller uge 40  😊

Jeg har prøvet at sætte koden ind, den ville ikke rigtigt?

https://www.dropbox.com/scl/fi/upm84j0nbmt7bfjlz5p8v/Status-pr-ve_med-VB.xlsm?dl=0&rlkey=m0bzc091mxufynquta6ywexgt

Hilsen Martin
Avatar billede store-morten Ekspert
25. april 2022 - 23:22 #5
Jeg har slette dine knapper og lavet en ny.
Lagt koden på knappen (ikke i et Modul)
Rette fane navnet (startede med et mellemrum)

Prøv denne:

https://www.dropbox.com/s/7ifn7i59u3yn0w3/Status%20pr%C3%B8ve_med%20VB%20rettet.xlsm?dl=0
Avatar billede Marting Forsker
26. april 2022 - 08:58 #6
Hej Morten  : -)

Så er den der næsten :-)
Ved ikke om det er noget med der er to uger der hedder 52?

Når jeg kigger på min lønseddel, så står det sådan her :

PERIODE UGE 10-11 2022
FRA D.07.03.22 TIL D.20.03.2

Så det er faktisk fra venstre side, der styre hvornår lønperioden skal sættes ind i status arket
Uge 10

Jeg har prøvet at rette fra C til B men den laver fejl?

https://www.dropbox.com/scl/fi/ieqkuwmxwuavknlvx51h6/Status-pr-ve_med-VB-rettet_a.xlsm?dl=0&rlkey=38gsckih0ib9i5dy3pwlxqfpf

Hilsen Martin
Avatar billede store-morten Ekspert
26. april 2022 - 10:25 #7
Om du taster 10 eller 11 i celle C1 gør ingen forskel.
Så sættes der ind i række 10

Den fejler fordi den "læser" uge nr. i en forkert celle (B1)
Avatar billede store-morten Ekspert
26. april 2022 - 10:30 #8
"Jeg har prøvet at rette fra C til B men den laver fejl?"

Hvis du ændre til kun at kikke på kolonne B kan du 'kun' bruge lige uger?
Avatar billede Marting Forsker
26. april 2022 - 13:17 #9
Hej Morten : -)

Ja det er selvfølgelig rigtigt nok om det er uge nr. fra Venstre mod højre eller omvendt 😊

Så skulle det være det samme  😊

Private Sub CommandButton1_Click()

Uge = Range("B1").Value

    For Each b In Sheets("Status Ark").Range("b5:b31")
        If InStr(1, UCase(b.Value), Uge) > 0 Then
            Rk = b.Row
        End If
    Next b

      Sheets("Status Ark").Range("E" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A3").Value
      Sheets("Status Ark").Range("F" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A4").Value
      Sheets("Status Ark").Range("H" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A9").Value
      Sheets("Status Ark").Range("I" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A11").Value

End Sub

Det er denne her

Sheets("Status Ark").Range("E" & Rk).Value = Sheets("Ark3").Range("A3").Value

Den laver fejl I?
Avatar billede Marting Forsker
26. april 2022 - 13:30 #10
For søren da  : -)

nu  Gjorde det her  : -)

Uge = Range("C1").Value

Nu dur det  : -)
Kan men ikke I b?  er det fordi der er bogstaver i B4?

Hilsen Martin
Avatar billede store-morten Ekspert
26. april 2022 - 15:28 #11
Den fejler fordi:

Uge = Range("B1").Value

Skal hente tallet for uge nr. men i celle B1 står teksten: Uge
Den skal hente tallet i celle C1.

#9 koden

Uge = Range("B1").Value  --> C1
For Each b In Sheets("Status Ark").Range("b5:b31")  --> B5:C31
Avatar billede Marting Forsker
26. april 2022 - 16:24 #12
Nåår ja den henter selvfølgelig uge nr. i C1 et Ark3  : -)
Koden køre jo selvfølgelig i Ark3  : -)
Avatar billede Marting Forsker
26. april 2022 - 22:59 #13
Er det mon muligt, at søge i arkene, hvor VB ikke tager højde for, hvis arkene af navngivne

VB – søger i de 12 ark fra top til bund, uden at tage hensyn til om de er navngivet

VB finder selv ud af, om der er 5 ark eller 50 ark,  den søger bare fra top til bund : -)

Men tilføjer  selv manuelt, uden at navngiv eller  navngiv akne,  VB finder selv ud af det den søger bare fra top til bund

https://www.dropbox.com/s/03gj5lqm3qt5kmg/Ark.jpg?dl=0

Hilsen Martin
Avatar billede store-morten Ekspert
27. april 2022 - 10:17 #14
Hvad skal der søges efter og hvor, hvad skal der ske hvis der findes et match?
Avatar billede store-morten Ekspert
27. april 2022 - 10:49 #15
Avatar billede Marting Forsker
27. april 2022 - 18:25 #16
Hej Morten

Tak for dit eksempel

Det er når jeg kontroller min kørsel rapporter 😊

Tænker det ville være lettere, og lave et  ”Indsætnings ark” hvor jeg kunne kopier fra mine kørsels rapporter så den selv finder og sætter tallene ind i lønperioderne 😊
Jeg plejer ikke at lave alle lønperioderne, på en gang måske 3 – 4 stk. af gangen 😊
Det er derfor at inde i selve VB , de ikke ligger helt i rækkefølge,  men det gør de ude på selve regnearket  nede  i bunden.

Jeg ved ikke om VB kan søge på den måde,  den bare søger i akne fra top til bund? Når de ligger sådan Hulter til bulter  😊

I eksempel her er der kun en uge på som periode, der plejer at være to uger pr. ark
Så det er kun fast, at VB skal søge i L16 - L192 pr. ark for at finde dato (det er en blandet Landhandel med tal og bogstaver) i den kolonne

Håber det kan lad sig gøre : -)

https://www.dropbox.com/scl/fi/xhb7u9k5hakshz1q2tw11/Pr-ve_a.xlsx?dl=0&rlkey=rbzu3b5bmml9v0ljz4amyfdb1

https://www.dropbox.com/s/s7ewaoffpcbb4on/Ark%201.jpg?dl=0

Hilsen Martin : -)
Avatar billede store-morten Ekspert
27. april 2022 - 21:24 #17
Prøv denne, håber jeg har forstået det rigtigt :-)

https://www.dropbox.com/s/p96dzfr45npx9kr/Pr%C3%B8ve_a_Test.xlsm?dl=0
Avatar billede Marting Forsker
27. april 2022 - 22:16 #18
Hej Morten : -)
Joo,  når jeg kontrollere min kørsel rapporter,  så plejer jeg gå på min E-mail

Og kopier den firkant,  som jeg har lavet en skærmdump af  😊
https://www.dropbox.com/s/ltlx7uap43c60g5/Kr.jpg?dl=0

Og ligger den ved de dage  😊

Hvis men kigger uge 3 onsdag så ser den ud som den plejer

https://www.dropbox.com/scl/fi/089558iijmamqu272epoi/Pr-ve_a_Test_a.xlsm?dl=0&rlkey=2qeduhcu1smqi7z92nxme0ibo

Så jo du har forstået det  😉

Hilsen Martin
Avatar billede store-morten Ekspert
27. april 2022 - 22:45 #19
Prøv igen
Avatar billede Marting Forsker
28. april 2022 - 13:56 #20
Hej Morten 😊

Lige præcis sådan 😊

Er det dem her der tæller arkene?

Dim ws As Worksheet
For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
Ark = ws.Name

Der skal ikke meget kode til  😊

Jeg prøvet at Kopier direkte fra Gmail over i arket 😊 det dur ski også 😉
Så skulle ikke til at skralde noget af via en notesblok først 😊

Hmm var det muligt at lave,  den siger noget ,  hvis den ikke kan finde datoen?
(Måske en pop op box) og ikke mere  😊

Hilsen Martin
Avatar billede Marting Forsker
28. april 2022 - 14:05 #21
Avatar billede Marting Forsker
28. april 2022 - 19:24 #23
Huha Morten  :-)
det var bane lige en tæller  :-) der blive sat ind  :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
28. april 2022 - 19:45 #24
Ja, har bare glemt at nulstille den ved start
Avatar billede store-morten Ekspert
28. april 2022 - 20:23 #25
Er nu tilføjet ;-)
Avatar billede Marting Forsker
28. april 2022 - 23:05 #26
Hej igen  Morten 😊

Er det mon muligt, at lave hvis men trykker på den ”Hent LønPeriode” knappen

Så henter VB fra et bestemt ark?

Altså hvis men trykker på ”Hent LønPeriode” knappen

så kan men trykke nede i bunden, med musen på de forskellige lønperioder

hvis men trykker på Uge 16, så henter den til status ark (M196-P196 / M211 – P211)
over til Indsætnings ark

Normal vis er der er der 14 dag pr. periode  men det er de samme data (de samme antal celler der skal overføre)

https://www.dropbox.com/scl/fi/wibn69mlo6pknpyklg0cd/Pr-ve_a_Test-8.xlsm?dl=0&rlkey=dcu1t8b8yyn8pbfaxlijuci9l

Hilsen Martin
Avatar billede Marting Forsker
28. april 2022 - 23:11 #27
måske  ”Hent LønPeriode” knappen skifter farve når den aktiveres :-)
Avatar billede Marting Forsker
29. april 2022 - 10:50 #28
Hej Morten

Nu har jeg prøvet at sætte koden over i det original ark , med nogen flere rækker i hvert ark

https://www.dropbox.com/s/lt2k6438fc94tq1/Ark%202.jpg?dl=0

Det er fra L48 til L425 den laver fejl

Sheets(Ark).Range("M" & b.Row + 1).Value = Sheets("Indsætnings ark ").Range("A1").Value

https://docs.microsoft.com/da-dk/office/vba/Language/Reference/User-Interface-Help/subscript-out-of-range-error-9

https://www.dropbox.com/scl/fi/kt1spygjro82axwf8zw5n/Status-pr-ve_med-VB-rettet_2-periode2.xlsm?dl=0&rlkey=06aq1ricojll8xfzagu6ayshh

Jeg har prøvet at lave to perioder i test arkt det dur fint

Hilsen Martin
Avatar billede Marting Forsker
29. april 2022 - 11:03 #29
UBS  der var noget med et mellem rum : -)

"Indsætnings ark "  Der var et mellem rum opdagede jeg :-)