Avatar billede densortehingst Seniormester
14. maj 2022 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gruppering

jeg har en række data i 2 kolonner: navn og minutter som man har set tv.
jeg vil have dem ind i en pivotabel og det er let nok. hvis jeg har jensen 50 gange og med forskellige minuttal, så får jeg rigtigt mange kolonner. Dem vil jeg gerne have samlet, så jeg bare får jensen og så sammetalt med 1, 2 eller 3 timers tv kikning. Men hvordan grupperer jeg pivotabellens kolonner til at vise dette ??

Navn    minutter
jensen    27 min
jensen    32 min
jensen    17 min
jensen    61 min
hansen  18 min

Og så videre:
jeg får så:

                  17  18  27  32  61
jensen          1            1    1    1
hansen                1

men ønsker

                        under 1 time      1-2 timer    over 2 timer
jensen                    3                      1                  0
hansen                    1
Avatar billede densortehingst Seniormester
14. maj 2022 - 15:44 #1
Har fundet løsningen med at gruppere :)
Avatar billede Klaus W Guru
16. maj 2022 - 09:09 #2
Hej, det ville være dejligt hvis du delte løsningen så andre kunne  få glæde af den.

KW
Avatar billede densortehingst Seniormester
16. maj 2022 - 14:39 #3
Det var faktisk en god ide :)
Når man har lavet sin pivotabel og fået for mange kolonner / rækker, så markerer man de rækker / kolonner der skal lægges sammen og højreklikker og vælger grupper. Super enkelt, når man først har fundet løsningen :)
Avatar billede Klaus W Guru
16. maj 2022 - 16:30 #4
Tak for det.