Avatar billede visto Professor
22. maj 2022 - 22:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering der virker på naboceller

Når jeg indtaster noget (hvad som helst) i celle H10, skal baggrundsfarven i cellen blive orange, og der skal komme en kant øverst i cellen. Dette kan jeg godt lave, men jeg ønsker derudover følgende:

Når jeg indtaster noget (hvad som helst) i celle H10, skal der i cellerne C10:G10 komme en kant øverst i disse celler, uanset hvad der står i disse.

Kan det lade sig gøre? I givet fald hvordan?
Avatar billede visto Professor
22. maj 2022 - 22:25 #1
PS. Jeg bruger Excel 2013.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. maj 2022 - 07:57 #2
Vælg C10:G10
Tryk på Conditional Formatting (oversæt selv, hvis du bruger dansk)
New rule
Use a formula to determine which cells to format
I feltet Format values where this formula is true: skriver du: =$H$10<>""
Tryk på Format og vælg den formatering, du ønsker
OK og OK.
Avatar billede visto Professor
23. maj 2022 - 10:25 #3
Tak skal du have.