Avatar billede Tinna Mester
08. juli 2022 - 19:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Canon Pixma Ip7250 - Ingen forbindelse.

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen måske kan hjælpe med.
Jeg har en gammel Canon Pixma Ip7250, som jeg ikke kan få forbindelse til på min pc. Jeg kan høre forbindelses-lyd, når jeg sætter den til usb, men kan ikke finde den nogen steder. Kan ikke få lov til at installere ny driver, fordi den ikke kan finde printeren. Og kan ikke oprette forbindelse til den trådløst, da det er første gang på denne pc, og den vil have forbindelse gennem usb først.
Når jeg leder efter den under "printere og scannere", kan den ikke finde den. Hvis jeg leder efter den på netværk denne vej, kan jeg godt finde den, Men den vil have WPN-pinkode, og den har jeg ikke.
Jeg har forsøgt at printe den ud, men printeren udskriver kun blanke sider. Ligesådan, når jeg forsøger manuelt at udskrive testsider.
Patroner er skiftet, og printhoved er skyllet grundigt igennem, så jeg er helt sikker på, at der er gennemløb.
Jeg ved simpelt hen ikke hvorfor den ikke kan få forbindelse, eller udskrive. Er der nogen , der måske har en god ide?

Mange tak. Venlig hilsen Tinna
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juli 2022 - 21:27 #1
Jeg har fundet noget på YouTube, som jeg håber kan løse dit problem:

https://www.youtube.com/watch?v=nrqnZr6TQN0

Det kan være møg drilagtigt at få en printer tæmmet - jeg taler af bitter erfaring.
Avatar billede INK Ekspert
08. juli 2022 - 21:50 #2
Slet printeren i indstillinger og frakobl usb.
Download driveren fra Canons hjemmeside og kør programmet. Det er vigtigt ikke at tilslutte usb før det angives i programmet!!
Følg anvisningen og vælg fremtidig tilslutning (usb eller wifi).
Avatar billede Tinna Mester
09. juli 2022 - 10:29 #3
Jeg fandt ud af det, meget mærkeligt, jeg fjernede printeren, og geninstallerede omkring 10 gange. Lige pludselig ville den gerne. Underligt. Nå men nu har jeg et andet problem. Jeg fik langt om længe hul igennem den sorte dyse. Så nu kan jeg udskrive sort tekst. Men hvis jeg prøver at udskrive et sort/hvid billede, bliver det gullig-grønt. Også selvom jeg har valgt gråtoner i printerindstillinger. Hvordan kan det være? :)
Mange tak for hjælpen. :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. juli 2022 - 10:54 #4
Det er meget underligt - jeg kender udmærket til problemerne - både dem ifm. med tilslutningen til pc´en og dem med forkerte farver. Printere lever deres eget liv i mange tilfælde. Det kan måske hjælpe at sætte andre patroner i, men det er jo en temmelig dyr løsning.

Prøv at studere linket herunder - måske kan det føre til en løsning🤞

https://www.youtube.com/watch?v=ZuXi_V5lTpI
Avatar billede Tinna Mester
09. juli 2022 - 11:21 #5
ErikHg: Jeg har renset printhovedet, som i videoen. Det hjalp ikke. :) Har også skiftet patroner. Samt kørt omkring 20 grundig rens af dyserne. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. Det er jo ikke sådan at den ikke kan printe sort, hvis det er tekst, bliver det fint sort, bare ikke billeder. :/