11. juli 2022 - 11:21Der er
9 kommentarer og 1 løsning
Funktion der kan trække tal ind uafhængigt af om det er måneder eller år
Jeg vil gerne have Excel til at beregne nogle beløb, der skal betales forskellige år, hvor nogle fx betales hver 6. måned, hvor andre betales hvert andet år. Der er dermed nogle beløb der skal tælles flere gange og på et år og andre der kun er med hvert andet år.
Jeg vil gerne have den til at trække beløbende ind for hvert år (år 1, år 2 osv.) Jeg har 3 celler med informationer, hvor der i den ene står, hvor ofte der betales, i nr. 2 står om det er måned eller år og i nr. 3 står beløbet.
Hvordan får jeg Excel til at beregne de beløb der skal betales hvert år uden manuelt at skulle klikke ind på hver enkelt celle?
Havde bare problemer med at jeg i mit første år fik beløbene med fra år 2, men det løste sig ved at kalde år 1 år 0 i stedet
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.