Avatar billede jhjorsal Mester
26. august 2022 - 12:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Wifi opkald i NON Roaming area

Jeg har lige skiftet mobil udbyder til Lebara, og det virkede sådanset fint, indtil jeg kom på job. Jeg jobber på Grønland og Lebara har ikke en samarbejdsaftale med Grønland Tele og har derfor ingen roaming på Grønland. Jeg har dog på job adgang til wifi, og har altid brugt wifi opkald, men det virker af en eller anden grund heller ikke, jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor. Er dert nogen der kan forklare hvorfor - og om jeg evt kan gøre noget for at få det til at virke ?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2022 - 17:44 #1
Desværre, hvis din udbyder ikke viser landet om partnerskab i roaming -tilbud, er tjenesten ikke længere dækket.

Dette er sandt, hvis du vil bruge WiFi -opkald med roaming, har din udbyder mest roaming -aftale med det land, du vil gå, og stadig bruge Tele -kommunikationstjenesteudbyderen.

Desværre holder almindelige hus, hvor du ikke bruger dine udbydere-routere, eller hvis du ikke er forbundet med udbyder 4G Tele-Masters, er dette ikke muligt at bruge deres tjenester. Der er ikke mulighed for at ringe eller sms eller bruge internet fra din udbyder.

På den anden side, hvis du bruger WiFi -forbindelse fra arbejde i udlandet eller WiFi -forbindelse fra nogens WiFi, kan du kun bruge alternativ WiFi -opkald, der ikke kommer fra Tele -kommunikationstjenesteudbyder. Dette gælder for lignende apps, der er nævnt her:

Facebook, WhatsApp, Skype, Microsoft Teams, Signal.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2022 - 18:03 #2
Dog, Microsoft Teams har ikke nogen nummer, men man kan invitere til video samtale, og kan benyttes uden video, og Signal skal man benytte telefon nummer til at tilmelde sig.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2022 - 18:27 #3
Alternativ også for WiFi Calling er Google Duo, som nu er kendt fra i dag som Google Meet.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2022 - 18:32 #4
Avatar billede jhjorsal Mester
26. august 2022 - 21:21 #5
Supertak for svar, det var meget fyldestgørende. Under mig dog stadigvæk over at jeg flere steder har læst at selv om man piller simkortet ud, kan man stadigvæk lave wifi opkald, men det er måske med de der special apps, og ikke iphonen`s telefon.
Jeg har faktisk en VPN og tænkte at hvis jeg bare satte den til en server i Danmark, hvordan ved mobilen så at jeg ikke er i Danmark ? For det virker heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2022 - 21:39 #6
SIM kortet skal kunne modtage og sende tilbage til samme opsætning for udbyderen, eller fra roaming partner, er der ikke dette kan der ikke benyttes tjenesterne.

Opsætning såsom APN spiller roller her, det der vil fortælle hvilken tjenester man kan oprette forbindelse til Tele-masterne.

Det vil sige, du kan flittigt bruge almindeligt WiFi forbindelse med VPN eller uden VPN, men det vil stadigvæk ikke oprette forbindelse til din tjeneste udbyder, derfor mister man signaler (bar) symbol på ens smartphone.

Held og lykke med det hele, men du kan sagtens få SIM-kort fra Grønlands Tele udbyder 'Tele Greenland' med 'Tusass' med tank-op SIM kort, her kan du sagtens tilmelde til Signal / Google Duo telefon nummer med, indtil du vender hjem igen, bare sørg for, hvis du benytter alternative WiFi Calling såsom:

Facebook, WhatsApp, Skype, Signal og Google Meet (Google Duo) er der benyttes almindelige WiFi forbindelse.

Fordi Tele Greenland's Tusass' tank-op, løber hurtigt op med taletid og data.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2022 - 21:40 #7
Avatar billede jhjorsal Mester
27. august 2022 - 10:35 #8
Takker, og løsningen var nok bare et tank-op kort, hvis Grønland Tele tilbød dette, men jeg kan kun se de tilbyder pænt dyre månedes abomenter.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2022 - 12:44 #9
Jamen, dog, det ved man ikke, hvis man ikke kommer ind til deres kundeservice.
-Du kan altid spørge om de har. Hvis de ikke har dette, vil jeg være forbavset hvis de har ændret deres service.

Ja, det er ikke billigt, desværre.