Avatar billede lundjepsen Praktikant
05. september 2022 - 18:34 Der er 1 kommentar

Visio formel

Her et visio ark med felter fra R1-R6. Med revision/løbe nr fra a-z og 1-9.
og skal have udvalgt den seneste er oftes den øverste.
Så forsøger at lave en formel der kan definere hvis der er skrevet i et felt ( R6, R5, R4, R3, R2, eller R1. og ud fra højeste/seneste er den aktuelle revision.
Starter oppe fra (R6) og er tekst i feltet er den er det den seneste og nr/rev tekst indsættes i et felt.
Hvis der ikke er et nr/tekst skal der tjekkes feltet under (R5) om samme.
Eller gå til R4 for samme.. osv.

Er der nogen der har en ide til en formel der virker ?
Avatar billede lundjepsen Praktikant
06. september 2022 - 17:02 #1
Have a formula where I have to find out if anything has been entered in fields R6 to R1...  R6 as the most significant. If blank, the next one is checked, etc.

Have a formula and it works - almost. But there are problems if letters are entered. (The value of R1 to R6 can be from a-z or 1-99).

My formula is like this:
=IF(SHAPETEXT(R6!TheText)<>"",SHAPETEXT(R6!TheText),IF(SHAPETEXT(R5!TheText)<>"",SHAPETEXT(R5!TheText),IF(SHAPETEXT(R4!TheText)< >"",SHAPETEXT(R4!TheText),IF(SHAPETEXT(R3!TheText)<>"",SHAPETEXT(R3!TheText),IF(SHAPETEXT(R2!TheText)<>"",SHAPETEXT(R2!TheText) ,IF(SHAPETEXT(R1!TheText)<>"",SHAPETEXT(R1!TheText),99))))))

The solution must be in a formula and not in VBA/macro (macros are not allowed.