Avatar billede nyhavn18 Mester
23. december 2022 - 08:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Fra dansk til engelsk stavekontrol

Jeg har rettet et helt slideshow fra dansk til engelsk. Hver tekstboks er rettet manuelt og billedetekster osv er også rettet.

Nu er der selvfølgelig røde streger under alle ordene fordi PowerPoint stadig laver stavekontrollen på dansk.

Jeg har prøvet alle de muligheder jeg har kunnet finde for at få udført en stavekontrol på engelsk.

Jeg har ændret sprog under indstillinger, ændret engelsk til foretrukket sprog, ændret korrektursprog under "gennemse" og "sprog".

Det tætteste jeg er kommet en løsning er at jeg kan få PowerPoint til at lave stavekontrol på et ord ad gangen og kun ved at ændre sprogindstillinger til engelsk for hvert ord...

Det må kunne gøres nemmere?
Avatar billede falster Ekspert
23. december 2022 - 10:49 #1
Prøv at afmarkere "Løbende stavekontrol" under "Indstillinger" - "Korrektur".
Avatar billede nyhavn18 Mester
23. december 2022 - 11:01 #2
Hej Falster

Det gav mig i hvertfald et dokument som ikke er fyldt med røde streger…

Nu prøver jeg at ændre korrektursprog og så tænder jeg for løbende korrektur igen.

Indtil videre tak
Avatar billede jens48 Ekspert
23. december 2022 - 11:01 #3
Det er angiveligt ikke muligt i en standard PowerPoint, Men ifølge dette link kan man købe en add-in som kan klare det.
https://pptproductivity.com/blog/set-proofing-language
God Jul
Avatar billede nyhavn18 Mester
23. december 2022 - 11:06 #4
Når jeg fjerner løbende korrektur - kan jeg selvfølgelig ikke ændre korrektursprog og når jeg tænder for “løbende..” igen så er jeg tilbage hvor jeg startede!

Engelsk med røde streger under næsten alle ord!

(PS der er streger under “You”, “about” “that” osv. så selv om jeg skulle have stavet forkert på nogle af de lidt sværere ord så tror jeg ikke at kontrollen udføres på engelsk!)
Avatar billede falster Ekspert
23. december 2022 - 12:27 #5
Jeg har kun kunnet teste i pp 2007.

I denne - downloaded:

https://www.slideshare.net/ssuser7b32042/dickinsonsampleslidespptx-252636210

udføres den engelske stavekontrol korrekt, så vidt jeg kan se. Dvs. kun røde streger under den latinske mumletekst.

Og et langskud:

I MS Office - Sprogindstillinger under Redigeringssprog aktiver alle de udgaver af engelsk, der er mulige. Nok primært USA og Storbritannien.