Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
13. april 2023 - 10:03 Der er 2 kommentarer

Google Sheets - indsæt ny række efter sidste og kopiere formler

Hej,

Jeg har ett Google sheet hvor der er nogle formler i de forskellige kolonner.

Nu vil jeg gerne indsætte en ny række efter den sidste men hvor den kopiere formlen med, men ikke nogen værdier/data.

F.eks. skal denne række kopieres;
=IF(E5="";"";E5*Data!$B$2)
...og den nye række skal så være
=IF(E6="";"";E6*Data!$B$2)

Kan det lade sig gøre?

Mvh Rickie
Avatar billede Erik K Ekspert
13. april 2023 - 17:42 #1
Når du indsætter en ny række, vil du kunne trække formlen med ned ved at placere dig i den nu næstsidste række, hvor formlen =IF(E5="";"";E5*Data!$B$2) står og så med musen trække i det nederste højre hjørne og ned over den nye række. Du vil så få den ønskede formel med E6
Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
13. april 2023 - 18:22 #2
Hej Erik,

Formulerede mig lidt dårligt ;-) Jo det er jeg godt klar over, men jeg ville at det skal gøres med et script/kode hvor jeg har en knap som jeg trykker på så formlerne kommer med.

Jeg kan dele sheet'et med dig om du vil se på det?