Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. april 2023 - 12:36 Der er 4 kommentarer

Wifi repeater campingvogn

Hej :)

Jeg har fået en opgave fra svigermekanikken, om at forbedre wifi i deres campingvogn. De er ikke interesseret i en SIM-kort løsning, og vil i stedet benytte diverse campingpladsers allerede eksisterende wifi.

Jeg tænker derfor at opsætte et lokalt Wifi (lav signalstyrke, så det ikke forstyrrer andre), som blot forbinder til det eksisterende og repeater dette.

For brugervenlighedens skyld, har jeg kigget på TP-Link Touch P5 (udgået), som har en touch-skærm til nem opsætning ved skifte i mellem campingpladser (og derved Wifi-netværker). Jeg tænker at montere denne på en magnet, så man nemt kan skifte i mellem inderside/ydreside af campingvogn, alt efter hvor man opholder sig.

Nu kommer så det "tricky" - jeg kunne jo godt tænke mig at montere en antenne på toppen af campingvognen, for på bedste vis at opfange det eksisterende wifi.
Kan man evt. benytte denne model https://bit.ly/3L7No6z
Jeg er dog i tvivl om hvordan det skal monteres, da TP-Link har 3 antenner og dette jo blot er én. Kan man sige/bestemme at én af de 3 antenner står for "modtager-delen" og derved blot udskifte denne, eller er det alle 3 som både modtager/udsender wifi?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. april 2023 - 12:38 #1
"... det eksisterende og repeater dette." = campingpladsens eksisterende og repeater dette.
Avatar billede puren Ekspert
26. april 2023 - 22:15 #2
ja det er lige det, hvorfor en antenne er det?  tro de eneste der kan svare på det er TP-link eller folk eller folk der gider side med en spektrumanalysator.

dog skal du også lige være opmærksom på at nogle camping wifis tillader router på deres wifi styret via enhedens mac adresse

jeg havde nok sagt til svigermekanikken "jeg kigget lidt på det og skal jeg lave det bliver det en 4/5G løsning og hvis i syntes det ikke er den rigtige så finder i bare en anden til at lave det, jeg gør det ikke" det skal muligvis omformuleres en smugle
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. april 2023 - 16:57 #3
Jeg ville starte med at købe en ekstern wifi antenne til USB port. Fåes til nogen få hundrede kr. Asus har blandt andre disse. Jeg har selv haft glæde af en sådan i en feriebolig.  Køb en med ledning, så kan du montere den højt for bedre signal.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
28. april 2023 - 12:20 #4
Det lyder som en god ide - det vil jeg undersøge nærmere.