Avatar billede jensen363 Forsker
03. august 2023 - 10:27 Der er 1 kommentar

Macro / vba update, save & close

Jeg har et regneark som jeg via MS Access skal have opdateret ved hjælp af Workbook_Update .

Denne del virker, men jeg har behov for at gemme det pågældende regneark der hvor det er hentet, men også lave en kopi af dette et andet sted med denne her ordre :

ActiveWorkbook.SaveAs ("W:\Data Collector, DWH.nodlt\Elspot Price calculator\Released Calculations\Electricity PriceCalculation " & Format(Now(), "DD-MMM-YYYY") & ".xlsm")

Private Sub Workbook_Update()
    Workbook_RefreshAll
        Workbook_PivotTables_A
        Workbook_PivotTables_B

End Sub

Jeg har problemer med at finde ud af det sidste, - altså få gemt eksisterende version, gemt en kopi og få lukket excel korrekt ned :-(
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
03. august 2023 - 11:31 #1
For at gemme en kopi af regnearksfilen, skal du benytte
ActiveWorkbook.SaveCopyAs, og ikke .SaveAs

For at gemme regnarksfilen selv, skal du blot benytte
ActiveWorkbook.Save

Og, for at lukke regnearksfilen skal du benytte
ActiveWorkbook.Close False