Avatar billede muratkaya9 Novice
31. august 2023 - 07:26 Der er 2 kommentarer

VBA macro i bestemte tidspunkter

Hej - jeg har brug for en VBA kode, hvor en excel mappe åbner, gemmer og lukker i bestemte tidspunkter og sender en mail, hvis det mislykkes.

Kan det lade sig gøre?

På forhånd mange tak.
Avatar billede kim1a Ekspert
31. august 2023 - 07:58 #1
Udfordringen er at tricke en event - jeg var ude i at =now() jo kan ramme et tidspunkt, men der skal stadig en event til at cellen med Now opdateres.
Jeg tror du skal kigge videre ud end Excel, men det kan være andre har en løsning - jeg har f.eks. set et stopur i Excel: (https://www.extendoffice.com/documents/excel/3684-excel-create-stopwatch.html), så du kan jo bare have det kørende med de intervaller du har brug for, omend skemaet så ALTID skal være kørende.
Så måske noget IFTTT (if this then that) eller lignende er vejen frem i stedet.
Avatar billede MaxZpaD Professor
31. august 2023 - 14:57 #2
Som jeg også har kommenteret i dit andet spørgsmål, så findes der funktionen Application.OnTime i VBA, men så skal Excel-filen være åben hele tiden.

Windows Task Scheduler vil kunne åbne filen, som så skal indeholde en Auto_Open-makro til at gøre det, du ønsker, og så gemme og lukke. Pc'en eller serveren, hvor Task Scheduler kører, skal så være tændt hele tiden.