Avatar billede Betina Novice
08. september 2023 - 09:45 Der er 1 kommentar

Samme info flere steder i samme dokument

Hej,
Kan man bede Word om at kopiere et tekstfelt til andre steder i samme dokument?

Jeg arbejder på et dokument, hvor jeg øverst skriver modtagerens navn, adresse mm.
To andre steder i dokumentet skal den samme info ind igen, så jeg vil gerne kunne "nøjedes" med at skrive det en gang. Er det muligt?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. september 2023 - 12:34 #1
Ja, det er muligt.

Til en opgave som denne ville jeg bruge brugerdefinerede dokumentegenskaber og DocProperty-felter. Jeg har vist og forklaret (også i en video i artiklen) om DocPropterty-felter og dokumentegenskaber i følgende artikel: https://www.thedoctools.com/wordtips/gentage-tekst-i-word/ .

Jeg har lavet en add-in (tilføjelsesprogram) til Word, som gør det meget effektivt at arbejde med DocProperty-felter. Jeg har linket til denne add-in i artiklen.