Avatar billede Martin Juniormester
17. oktober 2023 - 14:10 Der er 4 kommentarer

God router til Sonos

Hej
Jeg overvejer at købe en ny router der især skal fungere godt med Sonos.
Jeg oplever jævnligt, at musikken pludseligt stopper og skipper til næste nummer. Jeg har fået at vide, at det kan skyldes routeren.
Jeg har en Technicolor CGA4233 fra min udbyder.
Er der nogen der har gode erfaringer med noget konkret?
Jeg regner med, at routeren maks. skal koste 1500 kr.

På forhånd tak.
Avatar billede puren Ekspert
17. oktober 2023 - 14:32 #1
Jeg har en mikrotik hap ac2 og har ingen problemer med mit Sonos system
Avatar billede puren Ekspert
17. oktober 2023 - 22:33 #4
ja boxen du linker til fra proshop er har wifi 6 hvor den fra computersalg kun har wifi 5 men omvendt hvor hurtigt skal du download porno??

jeg mener på min en netflix steam fylder 5 mbit/s
på min iphone kan jeg på en speedtest nå ca 300mbit/s

dog lige et ord om mikrotik, mikrotik er over i enterprise gear så der er noget få stop klodser i form af hvad boxen ikke kan men omvendt så holder den dig ikke i hånden når du vil noget. men der er masser af dejligt videoer og deres forum er meget aktivt