Avatar billede Klaus W Guru
02. marts 2024 - 09:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk kæde mellem Excelfiler

Hej, er der nogle der kan hjælpe med at løse denne udfordring. Jeg har nogle kæder mellem Excel filer, de er statiske men jeg kunne godt tænke mig at lave 2 der var dynamiske. Så Excel filen og arket der skal søges i stå i en celle C68
Min alm kæde ser sådan ud.
='D:\Tjenstelister\Tjenestelister\[274.xlsm]274'!C16
Nu kunne jeg god tænke mig at jeg i celle C68 kunne skrive 399 eller et andet nr. også ville kæden se såden ud.
='D:\Tjenstelister\Tjenestelister\[399.xlsm]399'!C16
Nogle der kan hjælpe.
God lørdag
Klaus W
Avatar billede kim1a Ekspert
02. marts 2024 - 12:10 #1
Du kan bruge en indirekte formel, men så skal det ark du henviser til være åbent.
=indirekte("'D:\Tjenstelister\Tjenestelister\[399.xlsm]"&C68&"'!C16"
Avatar billede Klaus W Guru
02. marts 2024 - 13:05 #2
Hej kim1a
Tak der sker vel ikke noget hvis jeg ændre C68 til eksempel 122 i stedet for 399.

Det jeg mener er at linjen skal se sådan ud efter jeg har ændret i C68 og eksempel skriver 122.
=indirekte("'D:\Tjenstelister\Tjenestelister\[122.xlsm]"&C68&"'!C16"

Det er også fil navnet jeg ændre fra 399.xlsm til 122.xlsm
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. marts 2024 - 13:13 #3
Er der mulighed for at du kan dele mindst to filer som du vil kunne skifte mellem?
Avatar billede kim1a Ekspert
02. marts 2024 - 13:51 #4
Jamen så skal du jo bare have C68 ind to steder hvis jeg forstår rigtigt:
=indirekte("'D:\Tjenstelister\Tjenestelister\["&C68&".xlsm]"&C68&"'!C16"
Avatar billede Klaus W Guru
02. marts 2024 - 17:38 #5
Så har jeg lagt filerne op. Det er sådan at den opdaterer alle værdiger ud fra nr. i kolonne B, fra Excel filer.
Men da nr. i celle B67 B71 kan ændres kunne jeg godt tænke mig at kæden i celle F67 var dynamisk.
Forstået sådan at når jeg ænder B67 (Gul linje) så referere cellens værdi til den Excel fil med det samme navn. Som det er i rækker 63 (Lyse blå), og alle de andre ovenfor.
Hilsen Klaus W
https://1drv.ms/f/s!AmLaaGiC5LdoisE8ZhBWZi_5VNbEMQ?e=gXZHn2