Avatar billede thomasi273 Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Excel - auotmatisk tilføjelse

Hej Eksperter

Jeg har i kolonne A 600 rækker hvor hver række indeholder et navn. Jeg vil gerne i kolonne B have excel til at lave de samme 600 rækker med navne, men hvor den her automatisk efter navnet skriver @domæne.dk ?

Fx:

Nu står der i A1 Anders. I B2 skal excel så automatisk skrive Anders@domæne.dk

hvordan?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2001 - 21:34 #1
prøver at lave et ark i den retning
07. oktober 2001 - 21:47 #2
Sub Domain()
Dim rCell As Range
    For Each rCell In Range(\"A1:A1000\")
        If rCell <> \"\" Then rCell.Offset(0, 1) = rCell & \"@domain.dk\"
    End If
End Sub
07. oktober 2001 - 21:52 #3
Ovenstående makro løber de allerede oprettede navne igennem, og laver nummeret.

Følgende makro smides i kodemodulet for det omtalte ark, således vil kolonne B altid blive opdateret, hvis du ændre i kolonne A eller opretter et nyt navn i kolonne A.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim JumpCellsA As Range

    Set JumpCellsA = Range(\"A:A\")

    If Not Intersect(Target, JumpCellsA) Is Nothing Then
        Target.Offset(0, 1) = Target & \"@domain.dk\"
    End If

Finito:
Set JumpCellsA = Nothing
End Sub

God fornøjelse www.win-consult.com
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:19 #4
kopier følgende ind i cellerne i B-rækken
=CONCATENATE(A1;\".domain.dk\")
det skulle gøre det
det er lavet som Indsæt>Funktion>Funktion Kategori:Text, Funktion Navn: CONCATENATE, Tekst i kaldes A1, tekst 2 kaldes .domain.dk

07. oktober 2001 - 22:27 #5
ztyxx>> det kan denne formel også =A1&\"@doamin.dk\" men der er ikke meget automatik i at skal kopiere en formel ned, og desuden fylder det forfærdeligt. Den lille makro stump fylder næsten ingen ting, og garanterer, at uanset hvilken A celle du skriver i, så bliver B opdateret.

Måske skulle linien
    Set JumpCellsA = Range(\"A:A\")
rettes til
    Set JumpCellsA = Range(\"A2:A65536\")
så der er plads til en overskrift i række 1.

Men makro\'en må være at foretrække set fra mit synspunkt.

Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:31 #6
flemmingdahl> okay, det er nu kun fordi jeg ikke aner hvordan man opretter eller bruger makroer :-)
08. oktober 2001 - 08:27 #7
OK - smid en mail til fd@win-consult.com med emneteksten \"VBA-Intro\", så skal jeg sende et lille skriv. Du kan evt. lave ref. til dette spørgsmålsnr. så jeg ved hvad det handler om.
Avatar billede johs_j Novice
08. oktober 2001 - 09:18 #8
I B\" skriver du:
=HVIS(A1=\"\";\"\";A1&\"@domæne.dk\")

Kopier formlen nedad.
Avatar billede thomasi273 Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:35 #9
Det ser vældig smart ud det flemmingdahl har lavet, nu er det bare sådan at jeg ikke er excel ekspert, og ved ikke hvad jeg skal stille op med den formel.

Jeg prøvede det johs_j lavede og det virker smukt, men han kom kun med en kommentar og kan derfor ikke få del i pointsne. Så prøvede jeg det ztyxx lavede, og det var lige så godt og han kom med indlægget før johs_j. Derfor får ztyxx antal points = 100
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:47 #10
takker mange gange for point