Avatar billede nka Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

ssh igennem firewall

Jeg skal lave en forbindelse fra mit localnet igennem min firewall og connecte til en maskine på internettet.
Jeg kan godt connecte til min firewall på port 22 så den port skulle være åbnet, men hvordan connecter jeg videre til maskinen ude på internettet.
Er der nogle der ved hvilke kommandoer port 22 /ssh acceptere???
Avatar billede mdr Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:38 #1
Jeg tror ikke lige helt du har fattet hvordan det frogår, hvorfor du ikke lige helt er til at gennemskue når du stiller spørgsmålet.

Hvis din firewall forwarder port 22, saa skal du jo ikke connecte til din firewall og vidre ud, du skal blot ssh direkte til den ønskede server.
Avatar billede nka Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:10 #2
Så er jeg mere med, men hvordan ved ssh hvilken firewall den skal gå igennem, hvor definere jeg den. (Vi har flere)
Avatar billede mdr Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:13 #3
Det er ikke noget du skla definere som saadan, det har noget at gøre med din routing, og hvilke gateways der er defineret.

Hvis din maskine har IP-adressen \"123.1.2.3\", og har sin \'GATEWAY\' sat til \"123.1.2.1\", saa kan du have din firewall et eller andet sted imellem, og du kan ogsaa have flere. Din firewall skal jo bare kunne route pakkerne vidre. (Du kan ogsaa definere din firewall som værende en gateway, men saa skla firewallen have gateway routing funktionalitet, hvilket man normalt adskiller. Hvis din firewall udelukkende bruges til port filtering, og ikke som en application firewall, saa er det klart at foretrækkem at du konfigurere din firewall som værende en bridge, unden tildeling af IP-adresser paa nogle af dens interfaces.

Hvad er det for en firewall du køre med?
Avatar billede nka Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:36 #4
Jeg kan godt se at jeg mangler at skrive lidt oplysninger. Firewall\'e, (routeren) har åben for port 22. Ovenover den har jeg en application gateway (wingate). Jeg tror at det er den der skaber problemer. Skal den ikke understøtte/kende til ssh, eller er den også bare transperant?

Mvh Nicholas
Avatar billede mdr Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:33 #5
Lad mig lige høre engang.. hvad har wingate min unix at gøre? Du har stillet dit spm. under en Unix-category.
Avatar billede victor44 Nybegynder
21. december 2001 - 22:13 #6
SSH har da en del med UNIX at gøre.

Du kan ikke bruge en \'proxy\' til ssh. Så er ideen med den ubrudte kryptering jo borte.

Du skal connecte til den maskine som du vil snakke med.

ssh <ipadresse> -l <brugernavn>

LuF
Avatar billede nka Nybegynder
14. januar 2002 - 08:38 #7
Jeg har i mellemtiden selv fået løst problemet ved at lave en NAT\'ning imellem de routere der skildte de 2 LAN. I skal alligevel have point da i hjalp med opklaringen.

TAK!!!