Avatar billede pr0fane Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:01 Der er 22 kommentarer og
4 løsninger

Så er vi her igen :)

Ja, endnu en gang har jeg lavet et nyt design, og endnu en gang kunne jeg godt tænke mig lidt feedback :)

Siden er optimeret til IE +4.0, og virker generelt ikke specielt godt i NS (er dog til at navigere i, og man kan læse hvad der står ;))

Nå, men jeg kunne godt tænke mig noget feedback - positiv som negativ.

Og husk en karakter - helst x@13 :)

Designet kan som altid ses på www.profanity.dk - på forhånd tak :)
Avatar billede dumdum Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:06 #1
Jeg kan generelt godt lide dit design, men der er et par anker.

Jeg bryder mig ikke så meget om den halve meter du har i sidens højre side. Den er meget tom og lidt irriterende pga mønstret.

Du kunne måske overveje at gøre de enkelte sider lidt kortere, så man ikke skal scolle så langt for at nå bunden. Eksempelvis på den side hvor du skriver om dig selv, og din portfolio.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede kristian21 Praktikant
12. oktober 2001 - 22:06 #2
Blot en lille kommentar efter at have set din side. Jeg synes at det ser rigtigt godt ud. Du har lavet mange fede ting synes jeg. Jeg bruger ie6. Jeg vil sige et 10-tal for siden.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:13 #3
profane er du på icq?
Avatar billede pr0fane Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:15 #4
Ja:

Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 22:23 #5
Ikke noget specilet vil jeg sige, ikke nogen speciel skønhedsåbenbaring. Det virker som om de sorte felter er mindre i højden en image, når man sådan lige ser det. Det giver en forkert helhedsbilled. Hvad der er galt præsis kan jeg ikke lige gennemskue :-(
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:25 #6
IE4:
600px bredde er ved at være lovlig lidt.
Det tog nogen tid for jeg fattede at det vist slet ikke var meningen der skulle  komme noget ude i det store ternede område tilhøjre :)

dit første link i menuen hedder \'Frontpage\'. Det er der også et kendt (men ikke videre elsket) program der hedder. Hvad med at finde et andet linknavn der ikke stempler dig på den måde (det er jo ikke det program du bruger).

første billede i din portfolio er et dødt link.

Hvad fordel har du af at have chart.dk tæller på alle sider?

NS4.7:
Jeg synes faktisk siden er kønnere i NS. (og 800 px bredde)

men hvorfor lader du ikke menukolonnen fortsætte nedad til bunden af siden.

mvh JakobA
Avatar billede pr0fane Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:31 #7
Det er netop en af de fejl i NS jeg ikke har rettet JakobA - at menuen ikke fortsætter hele vejen ned :)

Og angående de 600 i bredden:

Nu er jeg igennem længere tid blevet pisket til at lave mine sider så de kan ses i selv de laveste opløsninger, så her har i det :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:49 #8
Ah, men kan den ses på en nokia communicator? Du må hellere gøre den smallere endnu :-))

Hvad med at lade tabellen variere i bredde, altefter hvad vindue den får at vise sig i.
Avatar billede pr0fane Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:08 #9
Kunne være jeg skulle give den 100 px mere i bredden - så kan den stadig ses i 800*600, og 640*480 er der jo ingen der kører mere.

Forresten - der er kun en som hidtil har givet mig en karakter - så kan i komme i gang ? :)
Avatar billede dumdum Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:31 #10
Jeg kan da også godt sætte en karakter på, men den siger nok ikke så meget som det jeg før har skrevet.

8@13

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede pr0fane Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:24 #11
Nu har jeg givet hovedafsnittet 100 px ekstra i bredden, og jeg må nok indrømme at det er en forbedring :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:18 #12
Et rigtig godt design som er lys og venlig, hvor man let kan danne sig et overblik. Det er dejlig at man kan se \"budskabet\" med siden med det samme man kommer ind på siden. Det er ikke så tit man ser menuen i højre side, men det virker godt med søjlen i midten af siden. Og funktionaliteten er helt i top. Det er også godt at desiget holder det samme design hele vejen igennem.

Karakter 10@13
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:19 #13
HVad skal du have for en skabelon af siden?
Avatar billede pr0fane Nybegynder
13. oktober 2001 - 15:13 #14
JakobClausen;

Hvad er det til?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2001 - 15:49 #15
Jamen det ved jeg som ikke. Synes bare at det er et rigtig godt design. Havde som ikke tænkt det til noget specielt \"formål\"
Avatar billede pr0fane Nybegynder
13. oktober 2001 - 15:52 #16
Ok, troede du ville købe det :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:34 #17
Ja men man kan godt købe et design, selvom ikke lige ved hvad man skal bruge det til.

Jeg har en \"rodekasse\" med en masse forskellige design, de fleste har jeg selv lavet med nogle af dem er nogen som jeg har fået/købt.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:35 #18
Kan du ikke kontakte mig på bokaj@bokaj.dk eller icq(127563097)
Avatar billede shape Nybegynder
13. oktober 2001 - 17:24 #19
Hvorfor dog ikke placerer menuen til venstre vor man forventer den er, det er ligesom at sætte sig ind i en bil hvor rettet sider i højre side, men okay den er også på engelsk :)

www.starvision.dk
Avatar billede pr0fane Nybegynder
13. oktober 2001 - 17:56 #20
Shape, du gav faktisk grunden selv: Fordi man forventer den sidder i venstre side.

Jeg er træt af at alle kører efter det samme layout - der skal være lidt der bryder med de gængse designs, og det går efter min mening ikke ud over brugbarheden på sitet da menuen er næsten i midten af billedet.

Desuden er der jo en flot, hvid pil der peger op imod menuen :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:52 #21
Nydelig og pæn side Profane! :)

Næste skridt på vejen må så blive at få den til at klare en w3c test ? :)

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.profanity.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

De bedste Hilsner
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede shape Nybegynder
15. oktober 2001 - 18:56 #22
Ja det er helt godt, meget stilren og fin i detaljerne.
11@13 :)
Avatar billede shape Nybegynder
15. oktober 2001 - 18:57 #23
nej omvendt, meget fin i detaljerne og stilren ;)
Avatar billede lille_fix Nybegynder
15. oktober 2001 - 19:09 #24
Ja, karakterer er ikke min stærke side, men jeg kan da påpege nogle \"småting\":
Det grå felt hvor du har din menu har en MEGET lille fejl. Der er en overgang i farverne ... meget utydelig men ikke alligevel.

Din gitter baggrund i højre side kunne godt skubbes 1-2 px længere imod højre således at der ikke er \"en stump\".

Når man trykker på dine links kommer der en stiplet ramme rundt om teksten. Denne ramme er ikke centreret. Om den kan blive det ved jeg ikke, men det ville se bedre ud.

Jeg ser siderne med
800*600
IE 6.0

Godt og flot lavet :)
Avatar billede pr0fane Nybegynder
15. oktober 2001 - 19:11 #25
Tak for den lækre feedback - point er smidt ud :)
Avatar billede dumdum Nybegynder
15. oktober 2001 - 20:27 #26
Tak for points... :-)

www.fotx.net/dumdum