Avatar billede fuex Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:25 Der er 15 kommentarer

Kan ikke install linux Red Hat 7.1

Jeg har haft nogle problemer med redhat og jeg kan ikke install det.. den siger en eller anden fejl lige når jeg trykker <ENTER> til at den skal install det, så loader den lidt som om at den godt kan finde den .img fil den søger efter men så stopper den, så jeg vil bare lige høre om det er noget gerneralt problem eller om der er noget jeg skal lave om før at jeg kan få det lordt til at virke. Fordi at jeg har virkeligt brug for hjælp til det.. skal have min server hurtist muligt op igen på unix... P L Z  H E L P  M E
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:29 #1
hm... først!
redhat er ikke unix, men linux.
for det andet.
må du være lidt mere præcis, skrive hvad fejl den skriver, hvad det er for en computer osv.
det du skriver er ca det samme som at jeg skriver, \"min bil virker ikke. hvorfor?\"
okay?!
Avatar billede mdr Nybegynder
18. oktober 2001 - 11:06 #2
hvad med lige at faa nedlagt det her spm., og flytte det over til en korrekt kategori.
Avatar billede peter_m Nybegynder
18. oktober 2001 - 11:12 #3
Sikkert fordi dit medie er dårligt...lave en ny kopi
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. december 2001 - 14:42 #4
dex > Hvad er UNIX så ??

LuF
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. december 2001 - 14:44 #5
Mon ikke vi skal have flere kategorier :

HP-UX
IRIX
QNX
BSD - En til hver variant.
AIX
Solaris
SUN OS
OSV .....

Eller måske skal vi bare have en der hedder UNIX ?

Thjaa ....

LuF

Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 14:53 #6
fis op på dit lokale bibliotek og hent en liuxbog med historien bag linux.
så ser du at der faktisk er meget stor forskel på unix & linux.

og redhat er linux, det samme er debian, mandrake og bestlinux

freebsd og bsd i det hele taget er unix.

men du har ret i at de ligner hinanden meget
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 14:56 #7
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. december 2001 - 15:58 #8
Fis selv et eller andet sted hen.

Linus udviklede et UNIX lignende OS til PC arkitekturen, det er vist grundlaget !

UNIX var indtil ca. 98 et registreret navn. Det betød at at det kostede penge at kalde noget for UNIX.

Redhat er ikke LINUX det er en overbygning på kernen LINUX.
Så LINUX er et OS som overholder POSIX.
POSIX er i dag grundlaget for UNIX er UNIX.

Så hvor vil du hen ??

Ellers skal vi til at diskutere om IRIX eller AIX er mere UNIX end BSD.
Og hvad er UNIX så for en UNIX ?

Ja jeg spørger bare.

Skal vi lave mere forviring ;-)

LuF

PS : Med alt det fiseri vil jeg lige gå hen og åbne vinduet og når jeg kommer tilbage vil jeg vurdere om det er værd at skrive mere i denne tråd.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 16:04 #9
victor44>> jeg undskylder ydmygt.
var ikke meningen at pisse dig af.
men her på eksperten er redhat linux.
altså dvs jeg mener at folk der er eksperter på redhat er i linux kategorien.

og det er nok mig der skal trække mig tilbage, så du kan skrive her :)

/dex2k signing out
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 16:06 #10
men forklar mig lige en sidste gang hvorfor der så står linux ovar alt på redhats side?
http://www.redhat.com/
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. december 2001 - 16:16 #11
Hvorfor står der Solaris og ikke UNIX overalt på sun\'s sider og IBM kalder deres for AIX ?

Jeg kan nok ikke sige det meget bedre.

Besvaret med et spørgsmål, ja mon ikke fordi de alle mener at det er deres system der er det bedste ?

Men jeg er helt enig i at det er forvirrende.

Mon ikke man bare skal tage det ligesom at der er forskel på Win2000 og NT4.

Og nej jeg er ikke afpisset, jeg synes bare at det er meget godt en gang i mellem at se på helheden.
Så der er ingen grund til undskyldninger.

Der er jo også meget stor forskel på LINUX distributionerne, bare tag den måde der er forskel på fil placeringerne.
Så her kunne vi overveje en kategori til :

Debian
Mandrake
Corel
SuSE
RedHat
og de 20 andre der er ;-)

LuF
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. december 2001 - 16:19 #12
okay lad os bare blive enig om at det er forvirende :)
og så slutte inden vi begynder at slå løs på hinanden.

men kan vi blive enig om at et redhat spørgsmål skulle hvade været stillet i linux kategorien? uanset om det er linux, unix, posix?
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. december 2001 - 16:29 #13
Som det er delt op nu, er det hensigts mæssigt.

Men man bør nok snart overveje at opdele UNIX/LINUX grupperne anderledes.

Og tag det ganske roligt der er ingen grund til at slå løs på hindanden. Jeg mener også at man bør holde sig til kategorierne.
Jeg blev bare nødt til at sige noget til den med hvad der egentlig er UNIX.

I øvrigt har MS også forsøgt at lave en POSIX ting til NT4. Den er i Resource kit\'et og bruger så vidt jeg husker Korn shell.

LuF
Avatar billede professoren Nybegynder
21. januar 2002 - 15:34 #14
LINUX er en \"mini udgave\" af UNIX. M.h.t. din
installationsproblemer med Red Hat, er der 3
muligheder:
--install via diskette
--install fra CD-ROM
--install via internet download

Du skal lave en partition af HD først!! Hvilken
metode har du brugt? Ikke brugt?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
01. september 2002 - 02:20 #15
Hvis Redhat Linux ikke er Linux, så ved jeg ik hvad Linux er :D