Avatar billede ssan Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:53 Der er 12 kommentarer

Virtual Lan Network

Vi er nogle som gerne vil spille et spil over nettet men spillet kræver at det kører over en lan forbindelse. Jeg har hørt at man kan lave en virtuelt lan netværk! Er der nogen som ved hvordan man gør og hvor man finder softwaren til det. Og kan det så bruges til at spille over?
Avatar billede netweawer Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:56 #1
hvad mener du vil du spille på lan over internettet??
Avatar billede ssan Nybegynder
31. oktober 2001 - 21:14 #2
Ja vi vil lave et virtuelt lan netværk og dermed kunne spille via dette netværk.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. oktober 2001 - 23:31 #3
Har I i forvejen jeres pc\'er koblet på nettet via LAN forbindelse - og ikke modem forbindelse.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. oktober 2001 - 23:36 #4
Find her noget om LAN og VPN (Virtuel Private Network) i forbindelse med LAN.
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hot

Avatar billede ssan Nybegynder
31. oktober 2001 - 23:52 #5
Ja det er fint nok men jeg finder ikke nogen programmer der ligesom kan hjælpe mig igang.
Avatar billede myllesen Nybegynder
01. november 2001 - 10:45 #6
Det har ikke noget med virtuelt LAN (VLAN) at gøre, men derimod VPN (som halifax er inde på).

Brug et par VPN bokse (se fx http://www.zyxel.com/product/security/zywall1.htm)til at connecte mellem dine domæner.

Søg evt. på \"LAN interconnection\" på nettet for mere info.
Avatar billede myllesen Nybegynder
01. november 2001 - 10:46 #7
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
01. november 2001 - 15:34 #8
Du kan også selv sætte en vpn server op (f.eks. win2000) og bruge den indbyggede vpn klient i windows. det er billigere end vpn bokse, men meget langsommere, da det kræver en del af maskinen at pakke alle pakkerne om.
Avatar billede ssan Nybegynder
01. november 2001 - 16:06 #9
Er der også en indbygget vpn server i Windows XP?
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
01. november 2001 - 21:36 #10
Det er jeg ikke klar over, men jeg tror det ikke... Måske der er andre der ved det?
Avatar billede ove-s Nybegynder
14. december 2001 - 18:25 #11
Der er en VPN server i XP
Avatar billede ssan Nybegynder
02. januar 2002 - 12:28 #12
Hvordan virker vpn i xp. Kan man lave et vpn net via to ip adresser?