Avatar billede larsbek Nybegynder
02. december 2001 - 11:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Har lige installeret XP på ny maskine amd 1800 og 512 ram

og det snurrer bare, lækkert.
Men en gang imellem (hver ½ time) fryser pc, dvs alt, mus tastetur, spil opgaver alt, i ca 5 sek. Hvad kan det være ?

Efter 5 sek kører alt perfekt igen, inkl spil. Det er sket både under programmer, bare på skrivebord og under spil.

En lille torn i øjet, på en så lækkert sag ellers

Pls help
Avatar billede lazenby Nybegynder
02. december 2001 - 12:04 #1
Har du tjekket, at al din software er 100% kompatibelt?

Jeg har lige installeret 2000, og det var hamrende ustabilt indtil jeg afinstalleret mit virusprogram. Det skulle være kompatibelt, men da jeg gik deres support lidt mere på klingen indrømmede de, at der var et problem.

Måske?
Avatar billede larsbek Nybegynder
02. december 2001 - 12:08 #2
jeg har kun installeret kompatibelt software og med vilje undgået norton antivirus, da det ikke skulle være kompatibelt

Så hvad kan det så være ?
Avatar billede lazenby Nybegynder
02. december 2001 - 12:12 #3
Hmmm, min pointe var, at der måske er et lille program som BURDE være kompatibelt, men som alligevel ikke er det helt.

Kan du ikke prøve at installere XP uden anden software, og teste dig frem?
Avatar billede larsbek Nybegynder
02. december 2001 - 12:19 #4
det lyder som en trist affære, men hvis der ikke er anden vej...

Kan man nøjes med at afinstallere, eller er det helt forfra ?
Avatar billede lazenby Nybegynder
02. december 2001 - 12:22 #5
Du skal da nok lige høre andres råd før du gør det! :-)

Men du kan da starte med at afinstallere dine programmer og prøve dig frem ad den vej først, så kan du altid gå over til mere drastiske midler siden.

Findes der i øvrigt ikke en masse værktøjer til fejlsøgning i XP?

- lazenby.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2001 - 13:51 #6
det er noget sludder at Norton AV er ustabilt under WinXP, man skal bruge NAV2002.

Jeg skulle hilse at den bare er hamrende god, redder mig gang på gag i den storm af virus der hærger alle for tiden!

Se om du i dine programmer har et der placerer en watchdog der checker dit system hver halve time, kig i Startup mappen!
Avatar billede larsbek Nybegynder
03. december 2001 - 10:15 #7
jeg læste at norton av 2002 ikke er kompatibelt med XP, men det er måske ikke korrekt ?

Hvordan ser jeg om det er en watchdog ?

Avatar billede cogitans Nybegynder
10. december 2001 - 12:10 #8
Norton Anti Virus fungerer da fint ved mig. Derimod tror jeg mere, at dit problem muligvis stammer fra dit grifikkortdriver (eller andre drivers). Har du installeret en driver, som er godkendt af Microsoft til XP-systemet? Jeg har nemlig selv nogle lign. problemer med min udgave af XP. Og det skyldes min grafikkortdriver fra NVidia/Creative. De er nemlig ikke certificerede...
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:21 #9
Norton Antivirus 2002 er designet til WinXP og selvfølgelig også til andre WinOS.

cogitans>> Der findes en lille patch der kan få  WinXP til at køre med f.eks. Nvidia 23.11, desværre har jeg mistet alle mine nyeste foretrukne, så jeg kan endnu ikke give dig URL\'en.
Avatar billede phantom_otw Nybegynder
10. december 2001 - 12:22 #10
Og så er det jo bare lækkert at alle drivers bliver så hurtigt certiciserede...NOT
hvis man vil være 100% sikker opå, at det ikke er ens drivere der fucker XP op, så skal man KUN bruge Digitally signed winXp drivere, og så finde sig i, at de ikke udkommer så rasende hurtigt..?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:33 #11
Det er rigtigt, at en ikke certificeret kan ødelægge tegningen, og vil man være på den sikre side så skal man holde sig til dem!
Avatar billede larsbek Nybegynder
12. august 2002 - 19:41 #12
det var mit scsi kort der lavede ballede, jeg må aktivere og deaktivere det hver gang jeg har brugt det (til en brænder)
Avatar billede larsbek Nybegynder
29. august 2002 - 19:16 #13
så den må jeg vist hellere tage point for selv ;-)