Avatar billede mnv_dk Praktikant
10. december 2001 - 09:42 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

Hvor meget fylder

Hvor meget fylder Windows XP????
Kan du vælge nogle programmer fra som f.eks. Windows Medi??
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 09:48 #1
Selve installationen fylder ikke meget mere end 1 CD!
Når du har installeret den fylder den 1.1 GB!
Man kan ikke vælge Medi fra...
Ikke så vidt jeg husker!
Avatar billede mnv_dk Praktikant
10. december 2001 - 09:51 #2
Jamen, når man installerer et elm. program som f.eks. Paint Shop Pro, så kan du vælge Automatic eller Custom hvor du så selv kan vælg de ting til du vil have, det kan f.eks. være sprog!
Avatar billede resten Nybegynder
10. december 2001 - 09:53 #3
Ja præsis du kan ikke fjerne medi men ellers kan du fjerne en masse andre programmer under imdstalatioen ar xp men de er de samme pro grammer som kan fjernes under tilføj/fjern programmer.og den fylder som sagt omkring 1GB
Avatar billede resten Nybegynder
10. december 2001 - 09:55 #4
det kan du også med xp men det er kun div programmer der kun fylder omkring 46 mb så det er ikke det vilde og om det evt kan betale sig ?
Avatar billede resten Nybegynder
10. december 2001 - 09:57 #5
Ja så kan du jo også fjerne windovs messenger med et andet program.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 09:59 #6
På min ny installerede WinXP (var nødt til at lave en ren inst. i går) fylder selve mappen Windows 1,1Gb.
Mappen Documents and Settings fylder 312Mb
Mappen Programmer fylder 248Mb
Hertil kommer at der skal være plads til Swapfilen, der hos mig er på 1,152Gb
Alt ialt skal man regne med minimum mellem 2,5 og 3,0 Gb
Avatar billede resten Nybegynder
10. december 2001 - 10:04 #7
Retaxes> en ny instalation ? haved du fået virus.

og det med 2,5-3,0 GB den køber jeg ikke hvorfor råder MS så med at man skal ha minimum 1,5 Gb fri HD ? evt se link.

http://www.microsoft.com/danmark/support/windowsxp/installation/default.asp?chapter=1

Avatar billede resten Nybegynder
10. december 2001 - 10:06 #8
men man kan også godt fjerne den tunge mediaplayer 8,0 som er i xp ved nræmer efter tanke og bytte den ud med en anden mediaplayer jeg leder lige efter hvordan man gør 2 sek.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. december 2001 - 10:10 #9
resten - det ved jeg :) http://www.eksperten.dk/spm/142711

Jeg har ligesom retaxes absolut lige geninstalleret min XP i går. Den fylder lige nu (med system restore slåeet til) lige under 2 GB.
Avatar billede resten Nybegynder
10. december 2001 - 10:11 #10
Tossen jeg kunne ikke finde det *ss*
perfekt nikolajdu :)
Avatar billede rexisgod Nybegynder
10. december 2001 - 10:13 #11
Hi mnv_dk

Min installation fyldte lige omkring 1.5 GB.....
Og det med at vælge Media Player fra er ikke muligt men man kan efter endt installation ved at lave en lille tweaker afinstallere windows komponenter/programmer man ikke er interesseret i.....
Se link = http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_tips.asp

Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 10:15 #12
resten> Har du taget hensyn til swapfilen, eller paginfile, alt efter hvor sator ens ram, afpasses størrelsen!

Nej, det er ikke en virus, den var gået ned med en BSOD og lavede memorydump.
Jeg lod den køre dumpen færdig, men før den var færdig lukke den ned og rebootede, det endte med at der stod at systemet ikke kunne findes.

Jeg prøvede så med en fdisk /mbr, det hjalp ikke.
Så prøvede jeg en repair, men patitionen var ødelagt, så det endte med en helt ren installering, alle mine gamle dat var væk.
Det er rigtigt at den lige efter kun fyldte 1,1Gb, men det var uden swapfilen der alene fylder 1152Mb.

Det skal siges at de 1,1Gb var før drevet blev komprimeret!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 10:20 #13
nikolajdu> Har du fundet ud hvordan jeg flytter mappen Dokuments and Settings, nu vil jeg ha\' ordnet det en gang for alle.
Alle mine gamle der lå der, forsvandt i går, også min netbank koder ;o(

Jeg har husket at lave en systemgendannelse og det agter jeg at gøre jævnligt ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. december 2001 - 10:22 #14
Jeg roder selv stadigt lidt med det. Skal nok sige til når det lykkes :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 10:28 #15
glæder mig, det går først op for en hvor vigtig den mappe er når man har miste den af 2 omgange!
Avatar billede mnv_dk Praktikant
10. december 2001 - 10:43 #16
Jeg har win2k lige nu, skal jeg så opdatere mine drivere!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 10:51 #17
Det skulle ikke være nødvendigt, medmindre de er specielle.
De mest almindelige driver ligger allerede i WinXP og de dækker et bredt område!
Avatar billede gizzmo Nybegynder
10. december 2001 - 10:56 #18
Jep...
WinXp installerer alt!
Næsten... :)
Avatar billede phantom_otw Nybegynder
10. december 2001 - 11:36 #19
Hvis du ikke selv manuelt sætter pagefil\'en, fylder den typist 1,5-2 gange din RAM størrelse.
Og hvis du ikke skal bruge hibernation, så slå den fra - den laver en fil på det drev, hvor du har installeret winXP (typisk c-drevet) på samme størrelse som din RAM.
Desuden bliver alle driver CABS lagt over i windows dir\'et og de fylder vel også en del..
Avatar billede mnv_dk Praktikant
10. december 2001 - 12:48 #20
Hvordan kan man sætte pagefil\'en selv?
Avatar billede phantom_otw Nybegynder
11. december 2001 - 13:24 #21
Højreclick på \"my computer\", \"properties\", \"advanced\", \"performace options\" - og \"change\" under virtual memory...
her kan du vælge hvilket drev pagefilen skal ligge på, hvis du har mere end et drev - vælg den hurtigste harddisk.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
17. december 2001 - 12:21 #22
I må dele!
Avatar billede resten Nybegynder
17. december 2001 - 12:22 #23
Takker :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 12:28 #24
takker ligeledes!

www.fotx.net/retaxes