Avatar billede cyberlsn Nybegynder
21. januar 2002 - 08:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Rigtige nørder vælger ikke AMD

Jeg har lige hørt fra én, at rigtige nørder ikke vil have AMD. Hvad er der i vejen med AMD?
Jeg har da selv en AMD-processor.
Avatar billede pellelil Nybegynder
21. januar 2002 - 08:39 #1
Hvad har AMD-processor med Delphi at gøre ???
Avatar billede borrisholt Novice
21. januar 2002 - 08:45 #2
cyberlsn>> Rigtige nørder, betaler bundskat, mellemskat, topskal, arbejds markeds brdrag, moms, Grønne afgifter, Registerings afgift, moms af samme, milijø afgift, moms af samme osv osv ..... Derfor fristes man til tidere til at finde en billig løsning. Det ville du sikkeret støde ind i når du endag rammer arbejds marked :-)

Anu way denne slags spørgsmål hører hjemme i Fri debat !!!

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
21. januar 2002 - 08:49 #3
AMD er for ustabile og bliver sQ for varme.. Skal lige siges at jeg selv har en T-pip 1000.
Uden problemer og den bliver ikke varm d er dog d som andre menere!! D siges at en t-pip kan klare ca. 7sek uden køler mens P4 kan klare 20sek. MEN D ER VEL HASTIGHEDEN D ER AFGØRENDE!! mener jeg ihvertfald.. HYGGE!

\\Zero-Hero
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. januar 2002 - 08:50 #4
Der er intet i vejen med en AMD. For at sige det på grimt fransk: Der sparker sgu da for meget røv!
Tag et kig på:
http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020107/p42200-11.html
En Athlon ved 1666Mhz. mopper gulvet med en 2000Mhz. Pentium 4.
(Det eneste den ikke klarer så godt, er en memory benchmark og 3D Rendering, men læs mere om det på ovenstående side)

**********************************************
Conclusion: The New Pentium 4 Has A Slight Lead over Athlon XP

A comparison of the two top products from AMD and Intel reveals the astonishing: although the processors are as different from one another as apples and oranges, the difference is much less obvious in the benchmark results, when taken from an absolute standpoint.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. januar 2002 - 08:57 #5
Tag et kig på http://www.edbpriser.dk/ ,hardware, processorer, \"søg\" og kig i kolonnen til højre:
ud af de 8 mest populære er de 7 en AMD!
Avatar billede sukos Juniormester
21. januar 2002 - 08:57 #6
Har netop købt en P4 1.8, bl.a. fordi der her står en AMD 1333 samt en gammel intel 233.
AMD\'en går ned et par gange i løbet af dagen, mens den gamle intel bare kører derudaf!

Så derfor vil jeg \"lige\" prøve at ha\' en intel!
Den er forresten også langt mere stabil når man overclocker.

Umiddelbart får intel måske nok \"smæk\" af AMD, men ved \"alm.\" brug mærker/ser man vist ikke den store forskel.
En test er nok meget god at ha\' ved hånden, men den er den daglige brug som er afgørende.

Måske jeg bliver Intel-freak om et stykke tid????
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. januar 2002 - 09:02 #7
Sukos: du har ganske ret i at det egentlig ikke handler om benchmark tests, men om hvad den specifikke computer kan leve op til de krav DU har til en computer, intet andet. Selvfølgelig kan dine krav ændre sig, men nok ikke så meget.
Ang. det med Intel kan jeg kun sige: .....hmmm....*tænker*......der er jo ikke så meget at sige, hvis din Intel lever op til dine krav, så er det jo bare den du skal bruge.
Avatar billede sukos Juniormester
21. januar 2002 - 09:07 #8
Men det er jo også kun fedt at der ikke er én til at dominere markedet! :o)

Konkurrence kommer jo forbrugeren tilgode.

Og mine krav til en computer er heller ikke særlig store. Når jeg har købt en P4 er det mest \"rent lir\".

Faktisk kan jeg sagtens nøjes med den gamle bærbare 133 Mhz.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. januar 2002 - 09:23 #9
Jeg HAR prøvet en bærbar, 150mhz., den er godt nok lang tid om at starte (windows 98) og afviklingen af applikationer er ligeledes meget langsom (der er godt nok kun 16 MB RAM i men alligevel).
Når jeg skal have en bærbar, skal den erstatte min stationære pc, gider ikke høre på det larmende lort mere, samt den pladsbesparelse det er, samt at jeg kan tage den med mig og sidst men ikke mindst: bærbare er ikke længere halvt så hurtigt/dobbelt så dyre som stationære.
Avatar billede borrisholt Novice
21. januar 2002 - 09:25 #10
For dem af os plaget af skatte far har prisen også noget at sige ....
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. januar 2002 - 09:28 #11
Ja, men en 12.000,- for en bærbar er vel ikke i overkanten? (hvad med hjemme-pc ordningen, kan den ikke udnyttes til at købe bærbare, eller skal det være stationære?
Avatar billede borrisholt Novice
21. januar 2002 - 09:29 #12
hjemme-pc kan være hvad som helst .... :-)

Jens B
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. januar 2002 - 09:31 #13
GREAT! Det må jeg se om jeg kan udnytte.
borrisholt, ved du hvordan det der hjemme-pc ordning fungerer? (fungerede!)
Man betaler selv for maskinen, men får så et ligningsmæssigt fradrag eller hvordan?
:-)
Avatar billede stoney Nybegynder
21. januar 2002 - 09:37 #14
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. januar 2002 - 09:39 #15
stoney: does \"hot as hell\" ring a bell? ;-)
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
21. januar 2002 - 09:49 #16
WOOOPPPS! uNDSKYLD! Jeg kom til at lægge den i den forkerte kategori! SORRY!
Avatar billede jesperhansen Nybegynder
21. januar 2002 - 20:50 #17
Hmmm. AMD går sgu da ikke ned... det gør windows 98!
Har selv en AMD XP 1600+ og den køre ofte flere dage i træk. Jeg mindes ikke den er gået ned en eneste gang og jeg har haft den i 4 mdr.
AMD slår iøjeblikket Intel, både på ydelse og pris, så man er sgu da ikke i tvivl om hvad man skal vælge. ;-)

/Jesper