Avatar billede tomsommer Juniormester
02. februar 2002 - 16:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Dual Screens - 1 grafikkort - Laptop

Jeg har en Toshiba Satellite pro 4200 med et S3 Savage Grafikkort...

Jeg har tilsluttet en ekstern monitor og vil nu strække mit skrivebord ud over begge skærme... Hvordan gør jeg det?
Jeg har hørt Windows 2000 ikke understøtter det, hvorimod Windows XP eller Win9x gør, Men det er ikke en mulighed at skifte Styresystem (Windows 2000 forever)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 16:39 #1
W2K udnerstøtter at trække skrivebordet ud på 2 skærme!!
Men det er jo IKKE W2K der skal understøtte det.. men dine SKÆRM drivere!!
Så hvis dine skærm driver IKKE understøtter det.. så..
Avatar billede tomsommer Juniormester
02. februar 2002 - 16:53 #2
Underligt at det virker med WinXP og Win9x så...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 16:54 #3
så er det måske din driver der er noget galt med?
Jeg har ikke problemer med mit grafikkort!
Avatar billede tomsommer Juniormester
02. februar 2002 - 16:57 #4
Hmm, Måske... Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 16:59 #5
Geforce2 Go

men det lader til at det er et DRIVER problem!
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. februar 2002 - 17:53 #6
tomsommer> Har du prøvet med Windows 98 eller XP på den bærbar?

Der sidder nemlig for det meste kun én grafik-render (hvis man kan kalde det det) på sådanne computere. Det betyder at de kun kan levere et skærmbilled. Det ekstra stik giver derfor det samme billed - lige meget hvad. Det er alså ikke noget du kan løse med en ny driver.

Men nu skriver jeg "for det meste", da det selvfølgelig godt kan være tilfældet at man kan på din bærbar. Jeg tvivler dog.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 18:25 #7
goulduck => på mange nye bærbare (med Geforce2 Go, og ATI 7500), kan man godt klone, og strække skrivebordet!

Men om savage kan.. tjaa det er et godt spm. ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. februar 2002 - 00:22 #8
4200 er en _lidt_ ældre model. Det er blot derfor jeg ikke tror han kan. Og som du selv siger, savage...
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 13:28 #9
Under Windows 2000 skal skærmdriverne implementere 2 skærmssupport.

Under Windows 98/ME og XP understøtter operativsystemet det, men skærmdriveren skal tilbyde to displays til operativsystemet.

Se forklaring her, og iøvrigt en hel del god info om at køre to skærme på en PC:

http://www.realtimesoft.com/multimon/faq.asp#TrueMultimon

Jeg tvivler på at dit S3 chipset kan køre dual-monitor. Det lader det i hvert fald ikke til. Sorry.