Avatar billede jes_petersen Nybegynder
25. februar 2002 - 17:44 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Billige kopi-ure

Jeg har fundet en kontakt i udlandet, hvorfra man kan hjemtage billige, tilsyneladende meget flotte kopi-ure af mærket Rolex, TAG Heuer m.v. Har lige et par spm.:

Tror I, der er et marked for at åbne en shop (altså på nettet), hvorfra man sælger disse varer?

Tror I evt. det er nemt at sælge den slags til kammerater, på skolen osv. (Er der evt. nogen der har prøvet noget lignende?)

Og sidst, men ikke mindst: Er det lovligt? Alt er på det rene med told, moms m.v., men er der andre ting, der er på kanten?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. februar 2002 - 17:47 #1
andre ting på kanten.... joe der er jo noget der hedder copyright.

i f.x Thailand hvor der bliver solgt zillioner af sådan noget laver politiet regelmæssige razziaer, (så jeg tror ikke du skal regne med at du får lov til det herhjemme)
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
25. februar 2002 - 17:50 #2
jelzin >> Får lov? Det er vel kun de pågældende firmaer (Rolex m.v.), der kan sagsøge mig, eller?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. februar 2002 - 17:53 #3
det er også det jeg mente :)
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
25. februar 2002 - 17:56 #4
jelzin >> Ok... Nu ved jeg jo ikke, om du kender til det, men kan de gøre andet end at lukke min biks? Kan de stille erstatningskrav, eller er det kun hvis jeg nægter at lukke?
Avatar billede ncp Nybegynder
25. februar 2002 - 17:59 #5
Ang. markedet... Jeg har solg ure på nettet - det var ikke noget der var det store salg i, jeg tror at ure - især kopi-ure - vil folk ikke købe, med mindre de står med dem i deres hånd...
Avatar billede ncp Nybegynder
25. februar 2002 - 18:00 #6
svar...
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
25. februar 2002 - 18:09 #7
ncp >> Det vil sige, at det er nemmest at sælge dem på skolen, til kammerater, venners venners kammerater osv...?
Avatar billede realone Nybegynder
25. februar 2002 - 18:13 #8
jes_petersen --- ja det vil nok være det nemmeste, tror dog heller ikke det er nemt! Men derved risikerer du at der meget hurtigt er en der får ondt i rø*** og anmelder dig!!
</RealOne>
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 19:08 #9
Gør det ikke...

1. Stort set al fragt fra Asien bliver åbnet i tolden.
2. Det er hamrende ulovligt, og du risikerer enorme bøder.
Avatar billede startfirma Nybegynder
25. februar 2002 - 19:22 #10
3. Når du holder uret i hånden stinker det af fake ;)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. februar 2002 - 19:23 #11
jes>> jeps du kan idømmes ret så store bøder.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
26. februar 2002 - 16:27 #12
Ved I hvad, jeg tror bare jeg dropper det igen... Finder en anden måde at score millionerne på...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. februar 2002 - 23:47 #13
:0)

jeg venter stadig på den dag man kan bytte pts for penge...

Tak for pts :)

//*Jelzin101
www.dinos.dk