Avatar billede dar Nybegynder
03. marts 2002 - 22:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Absolut newbiespørgsmål :)

Nu fik jeg endelig en maskine fri, jeg kunne installere FreeBSD på, så det er så gjort. Så ville jeg jo også gerne have noget x-windows med kde2 (i stedet for 1) men det ville den ikke være med til. Kde2 har jeg fundet, ported, og det ville jeg meget gerne installere, så glad og fro skriver jeg
make install
i min /usr/ports/x11/kde2 mappe. Det virker da også fint nok til den skal installere Python 2.2, hvor den ber mig om at fortælle den hvilken fil der skal patches. HJÆLP!
Avatar billede dar Nybegynder
03. marts 2002 - 22:29 #1
Hvad er det for en fil der skal patches?
Avatar billede skwat Praktikant
04. marts 2002 - 07:37 #2
hvilken vesrion af FreeBSD er det du køre med?
Avatar billede dar Nybegynder
04. marts 2002 - 15:32 #3
4.2 - men det problem er faktisk gået ret meget i sig selv efter jeg prøvede at compile det uden python. Ikke at det da lykkedes at compile det :(
Nu failer den når den skal patche noget libxml2.2 :'(
Avatar billede dar Nybegynder
04. marts 2002 - 15:33 #4
Her er hvad den siger:

===>  Extracting for kde-2.2.2
>> No MD5 checksum file.
===>  kde-2.2.2 depends on shared library: konq.4 - not found
===>    Verifying install for konq.4 in /usr/ports/x11/kdebase2

If you want to compile with Motif support,
hit Ctrl-C right now and use "make WITH_MOTIF=yes"

Motif is used for Netscape plugin compatibility.

===>  Extracting for kdebase-2.2.2_3
>> Checksum OK for KDE/kdebase-2.2.2.tar.bz2.
===>  kdebase-2.2.2_3 depends on executable: autoconf213 - found
===>  kdebase-2.2.2_3 depends on executable: automake14 - found
===>  kdebase-2.2.2_3 depends on executable: objprelink - found
===>  kdebase-2.2.2_3 depends on executable: bzip2 - found
===>  kdebase-2.2.2_3 depends on executable: gmake - found
===>  kdebase-2.2.2_3 depends on shared library: intl.1 - found
===>  kdebase-2.2.2_3 depends on shared library: kdecore.4 - not found
===>    Verifying install for kdecore.4 in /usr/ports/x11/kdelibs2
===>  Extracting for kdelibs-2.2.2_3
>> Checksum OK for KDE/kdelibs-2.2.2.tar.bz2.
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on executable: automake14 - found
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on executable: autoconf213 - found
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on executable: objprelink - found
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on executable: bzip2 - found
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on executable: gmake - found
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on shared library: tiff.4 - found
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on shared library: audiofile.0 - found
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on shared library: fam.0 - found
===>  kdelibs-2.2.2_3 depends on shared library: xml2.5 - not found
===>    Verifying install for xml2.5 in /usr/ports/textproc/libxml2
===>  Extracting for libxml2-2.4.16
>> Checksum OK for libxml2-2.4.16.tar.gz.
===>  libxml2-2.4.16 depends on executable: pkg-config - found
===>  libxml2-2.4.16 depends on file: /usr/local/bin/python2.1 - found
===>  libxml2-2.4.16 depends on shared library: giconv.2 - found

If you don't want Python support, add WITHOUT_PYTHON=yes to command line

===>  Patching for libxml2-2.4.16
===>  Applying FreeBSD patches for libxml2-2.4.16
>> Patch patch-ab failed to apply cleanly.
>> Patch(es) patch-aa applied cleanly.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/textproc/libxml2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/textproc/libxml2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/textproc/libxml2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/textproc/libxml2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/textproc/libxml2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/textproc/libxml2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdelibs2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdelibs2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdelibs2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdelibs2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdelibs2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdelibs2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdelibs2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdebase2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdebase2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdebase2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdebase2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdebase2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdebase2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kdebase2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kde2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kde2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kde2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kde2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kde2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/kde2.
Avatar billede skwat Praktikant
04. marts 2002 - 19:32 #5
Den nemeste løsning er nok at downloade isoet til > 4.3 der er det nemlig kde2 der lige med som standart
Avatar billede dar Nybegynder
05. marts 2002 - 18:21 #6
nice
Avatar billede dar Nybegynder
06. marts 2002 - 15:04 #7
Nå, det må jeg HELLER ikke :( Jeg ville gerne installere det over netværk da maskinens (en gammel bærbar) cdrom-drev ikke virker vildt godt. Men den vil ikke finde mit ne2000-kompatible pcmcia-netkort. Egentlig lidt skummelt, for 4.2 vil gerne.
I 4.2 hedder mit netværkskort /dev/ed1 hvis det skulle hjælpe nogen.
Avatar billede dar Nybegynder
06. marts 2002 - 15:07 #8
Jeg tror snart, jeg går ud og spiser et glas smertestillende piller for at få en ende på det her :)
Avatar billede skwat Praktikant
18. marts 2002 - 19:00 #9
hvad med en update?
Avatar billede dar Nybegynder
09. april 2002 - 18:47 #10
Tror bare jeg lukker...:)