11. april 2002 - 14:34Der er
7 kommentarer og 1 løsning
3d Studio max og ny begynder
jeg har lige købt3d studio max.
jeg har nogle spørgsmål som driller mig
1. nå jeg har laver fx en kasse eller en kugle og jeg så trækker den i andre former er der så en måde at tilføje flere punkter på så man kan lave en mere præsis tegning.
2. kan man få programmet til at glatte de ujævne kanter ud automatisk.
Du kan ikke bare tilføje et punkt (vertex)... Jeg tror du mangler en vigtigt forståelse af, hvad 3D teknik er! Alt 3D er bygget op af trekanter, derfor kan du ikke bare tilføje en vertex. Når du har konverteret din box til editable mesh, så prøv at vælge "Face" mode på modify panelen og vælg Wireframe View ved at trykke på f4 eller f3... Klik på din box og "studere" den og du vil finde ud af at den er opbygget af trekanter. Hvis du vil opdele disse trekanter i mindre trekanter og dermed gøre din box mere detaljeret, bør du anvende "Cut" funktion. Den "skære" dine trekanter i to stykker...
okay jeg tror jeg har fundet ud af det men jeg syntes ikke det helt kan passe hvis du nu laver en box den får fire hjørner men du kan også lave den så koxen består af 4 kasser sat sammen til en box når du har lave en box han man så ikke lave den til flere så kasse så man kan ændre på midten af kassen uden at ændre hjørnerne..
jeg er ikke helt med på hvad du mener... Sådan jeg har forstået har du en box, hvor du har tilføjet flere segmenter, så det ser ud som om den er lavet af 4 kasser, og de "4 kasser" vil du have skilt ad... er det korrekt forstået? for hvis det er sådan du mener, kan du prøve at kigge lidt på "Detach" funktionen...
du har en kasse med 8 blå punkter, et i hver hjørne. men hvis jeg gerne vil have den ene side trukket med på midden hvordan laver jeg så et punt mellem de to blå punkter...
Heino
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.