Avatar billede osaka_san Nybegynder
19. april 2002 - 00:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ekspertens Doctype Declaration

Bare lige et hurtigt undrende spørgsmål om der er nogen der kan svare mig på hvorfor eksperten.dk har et DOCTYPE tag der angiver at koden er HTML 4.01 Transitional i sin klient kode, når det ikke passer?

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede dmcn Praktikant
19. april 2002 - 00:02 #1
Fordi de kan? :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
19. april 2002 - 00:03 #2
Men det kan de jo ikke :) - Det er jo at lyve, og det er ikke pænt :D
Avatar billede dmcn Praktikant
19. april 2002 - 00:05 #3
De KAN da - de har gjort det, ergo må de kunne? :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
19. april 2002 - 00:06 #4
Jeg regnede med at det nok bare bare en lille svipser og det kan jo ske for enhver, men må indrømme at det ser ikke helt ud som om der er prøvet meget for at få det til at passe? :)

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.eksperten.dk&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline
Avatar billede dmcn Praktikant
19. april 2002 - 00:07 #5
Lige præcis her tror jeg de har fokuseret mere på at få designet klar, og få det til at virke i så mange browsere som muligt, uden at validere det. Tåbeligt, men det er nu engang admins valg. :)

No offence, Jacob. :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
19. april 2002 - 00:07 #6
(u)N0rmality :)> Så definerer vi nok udtrykket "kan" forskelligt i denne sammenhæng ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
19. april 2002 - 00:09 #7
haha - jeg definerer kan, som noget man har evnerne til. Og det må de vel have? :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
19. april 2002 - 00:11 #8
n0rmality> Det tvivler jeg ikke på, men burde man så måske ikke fjerne doctype declarationen således at man i det mindste ikke vildleder?

Så kunne man altid smide den på når man fik det fikset? Som nævnt det er jo ikke just fordi det er helt småting der går ged i?

og som først nævnt, ikke noget offensiv, bare et undrende spørgsmål.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
21. april 2002 - 13:10 #9
Oscar» Yepper - væk med DTDen hvis den er forkert.

Iøvrigt kunne det være sejt nok hvis exp.dk "konverterede" til xhtml... det kunne være sjovt og se om de kunne overholde 1.1 versionen :-)  (det tror jeg ikke de ku ku)

/ nstenberg
/ http://ministry.host.sk
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. august 2002 - 10:27 #10
Lukket.