Avatar billede nielses Nybegynder
10. maj 2002 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deling af filer

Jeg har et NT-netværk med 5 brugere. Adresserne er delt med dhcp. Vil gerne kunne bruge samme fil i FM 5,5pro hos alle brugere på en gang. Løber sur i det - hjælp????
Avatar billede hansk Nybegynder
12. maj 2002 - 21:05 #1
Kan ikke rigtig se hvad dit problem er?
Er det referencen til FM du mangler, skal du fra hver enkelt pc lave en shortcut til den pc hvor FM er installeret på. Den folder hvori FM ligger skal kunne deles over netværket for at det kan lade sig gøre.
Avatar billede nielses Nybegynder
12. maj 2002 - 22:22 #2
Hej hansk - tak for svar - jeg har lavet shortcuts til hver enkelt bruger - alle kan se og bruge FM på serveren. Men kun en bruger af gangen. Jeg ville gerne, at de kunne arbejde uafhængigt af hinanden.
Kender du svaret - ja så er pointene sine - også ved en henvisning til hvor jeg evt. kan finde svaret.
Avatar billede hansk Nybegynder
13. maj 2002 - 08:31 #3
Du kan installere FM på hver enkelt maskine, og så linke op til FM på serveren via ODBC.
Avatar billede nielses Nybegynder
13. maj 2002 - 22:07 #4
Hej igen hansk - jeg kikker på dit forslag - men er usikker på udtrykket "linke op til FM på serveren via ODBC". KAn du evt. forklare lidt nærmere? På forhånd tak.
Avatar billede hansk Nybegynder
14. maj 2002 - 07:56 #5
Du skal have en ODBC driver installeret på de maskiner hvor du vil have FM kørende. I Control Panel/ODBC data sources (på hver maskine) configurerer du en ODBC source til at pege på FM på serveren. I FM skal du derefter (for hver tabel du vil linke til) lave en link via den ODBC forbindelse du lige har konfigureret.
Du vil herefter køre FM på klienterne hvor tabeller er placeret på serveren.
Avatar billede finn-l Nybegynder
16. maj 2002 - 01:17 #6
Du skal i den fil du vil dele slå Multi-users til under Sharing i File-menuen. Derefter kan alle de andre klienter på deres maskiner åbne databasen via Open Remote også fra File-menuen.

Finn
http://www.finns-planet.dk/