Avatar billede gg Praktikant
29. maj 2002 - 13:10 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

hoppe rundt i enkelte celler i Excel.

Er det muligt at hoppe rundt i enkelte celler i Excel. Pt.  bruger jeg tabolator tasten, men vil gerne have at jeg kan hoppe rundt imellem enkelte celler
Avatar billede gg Praktikant
29. maj 2002 - 13:15 #1
kan det gøres evt. ved formularer. sagen er den at jeg skal have data i bestemte felter i mit regnerark ?
Avatar billede Chewie Novice
29. maj 2002 - 13:32 #2
jeg har en makro der kan hoppe til bestemte celler efter indtastning ....... er det det du søger ???
Avatar billede b_hansen Novice
29. maj 2002 - 13:33 #3
du kan eventuelt beskytte hele arket, og derefter fjerne beskyttelsen for de celler, der skal indtastes data i
Avatar billede benson Nybegynder
29. maj 2002 - 13:45 #4
Så vidt jeg har forstået, så vil du ved tryk på "TAB" eller "ENTER" springe til næste indtastningsfelt, som ikke nødvendigvis er lige nedenunder !

Med på en lytter ;-)
Avatar billede Chewie Novice
29. maj 2002 - 13:50 #5
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)

End Sub

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Jumper As Range
Dim JumpCells1 As Range
Dim JumpCells2 As Range
Dim bJump1 As Boolean
Dim bJump2 As Boolean
Dim NumberOfStartCells As Long
Dim Counter As Long

    'NOTER dig at sidste celle i JumpCells1 er den samme celle som første celle i JumpCells2
    'MAX længde af JumpCells' Range er 255 karakter, så ingen unødige mellemrum
    'Er du i tvivl om længden, så paste a1,A2....i8,i9 ind i en celle og lad en anden celle tælle =LÆNGDE(xx)
    Set JumpCells1 = Range("a1,b2,c3")
    Set JumpCells2 = Range("c3,i8,i9")
    NumberOfStartCells = 1

    If Not Intersect(Target, JumpCells1) Is Nothing Then
        bJump1 = True
        Set Jumper = JumpCells1
    End If
   
    If Not Intersect(Target, JumpCells2) Is Nothing Then
        bJump2 = True
        Set Jumper = JumpCells2
    End If
       
       
    If bJump1 Or bJump2 Then
        For Counter = 1 To Jumper.Areas.Count - NumberOfStartCells
            If Not Intersect(Target, Jumper.Areas(Counter)) Is Nothing Then
                Jumper.Areas(Counter + NumberOfStartCells).Activate
                Exit For
            End If
        Next Counter
  End If
   
Set Jumper = Nothing
Set JumpCells1 = Nothing
Set JumpCells2 = Nothing
End Sub
Avatar billede Chewie Novice
29. maj 2002 - 13:51 #6
det skal lige siges at det er flemming dahl der har lavet denne makro !!
Avatar billede gg Praktikant
29. maj 2002 - 14:05 #7
okay ser spænnedne ud. Har ikke så meget erfaring med makroer. Men skal man ikke aktivere en makro førend den kan bruges ????. Aktiveres via en knap ??
Avatar billede gg Praktikant
29. maj 2002 - 14:11 #8
Kan man ikke bruge en formular til at indtaste data i en microsoft Excel liste ?. I formularens felter hopper man fra felt til felt ?
Avatar billede benson Nybegynder
29. maj 2002 - 14:14 #9
Det må janvogt da vide ;-)
Avatar billede Chewie Novice
29. maj 2002 - 14:22 #10
bongo13 >> der hvor der står .......

Set JumpCells1 = Range("a1,b2,c3")  og
Set JumpCells2 = Range("c3,i8,i9")

indtaster du cellenavne i den rækkefølge du vil have den skal hoppe i !!

som den er nu vil du hoppe fra --a1 til b2 til c3 til i8 og til i9--
Avatar billede Chewie Novice
29. maj 2002 - 14:24 #11
Husk der må max være 255 anslag i Jumpcells1 og max 255 anslag i Jumpcells2
Avatar billede Chewie Novice
29. maj 2002 - 14:25 #12
og Jumpcells2 skal starte med den sidste celle i Jumpcells1
Avatar billede Chewie Novice
29. maj 2002 - 14:27 #13
og nej den skal ikke aktiveres af en knap
Avatar billede janvogt Praktikant
29. maj 2002 - 14:41 #14
Hej, jeg kunne se mit navn blev nævnt :-) Tak benson :-)
Jo, man kan godt bruge en formular i Excel til at lave en liste.
Lav først din database med overskrifter, og vælg så "Formular" i DATA-menuen. Her vil du så frit kunne taste alle de poster du har lyst til, og dine data vil automatisk blive overført til din database/liste.
Avatar billede gg Praktikant
29. maj 2002 - 14:45 #15
janvogt lyder godt, øhh hvordan laver jeg lige en overskrift ??
Avatar billede janvogt Praktikant
29. maj 2002 - 15:39 #16
Du skriver bare et eller andet i f.eks. A1, B1, C1 osv.
Stil dig så i celle A1 og tryk DATA->FORMULAR.
Du vil så få en formular, hvor du kan indtaste dine data, springe i dem, rette i dem, filtrere osv.

Efterhånden som du så indtaster værdierne og trykker "Ny" vil dine så dukke op i A2, B2 og C2 og næste gang A3, B3, C3.
Avatar billede janvogt Praktikant
29. maj 2002 - 15:42 #17
Sprang over et par ord ....

Efterhånden som du så indtaster værdierne og trykker "Ny" vil dine indtastede værdier så dukke op i A2, B2 og C2 og næste gang A3, B3, C3.
Avatar billede dan_30707077 Praktikant
05. oktober 2015 - 11:32 #18
Hvad gør man hvis man har flere celler der skal hoppes mellem. Hvordan ser koden ud hvis der skal være 2 ekstra "range"?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester