Avatar billede 1003 Nybegynder
01. juni 2002 - 22:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Speedstream 2601 og stofanet!!

Hejsa
Jeg sidder her med et speedstream 2601 router ( tdc ADSL ) og ville gerne konfigurere det, så det kan køre på Stofanet.

Jeg har pilllet en del ved opsætningen og haft mit Stofa modem resat ( macadressen) og alt det der nu skal til..
Men det virker ikke :-(
er der en der har haft succes eller kender een der har haft succes, vil jeg meget gerne høre om tips og triks til at det virker.. bla. hvordan lan og wan opsætningen skal være for stofa
om jeg skal køre Direkte eller PPPoE osv.

Jeg har en hub, og alle mine 2 computere virker på Lan og kan printe, dele og alt det pjat.. og Speedstream´eren sidder i Uplink´en så det er heller ikke der problemet er..

Nu til dem der vil sige det ikke virker, så er speedstream 2601 routeren beregnet til DSL/Cable så det skal Sq virke!!

Jeg håber på positivt svar !
:-)

Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 22:58 #1
Altså du vil gerne have 2 computere på nettet samtidigt via Stofanet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2002 - 23:01 #2
schulze> right behind you ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 23:02 #3
Hvis du ønsker at koble 2 computere på Stofanet samtidigt skal du benytte:
http://www.stofa.dk/stofanet/familieopk_info.html

Det er ikke i henhold til Stofa's vilkår tilladt at have mere en en pc tilsluttet:

http://www.stofa.dk/stofanet/abonbeting.html
Avatar billede 1003 Nybegynder
01. juni 2002 - 23:04 #4
Nej
Jeg vil have en router foran mit modem, så jeg ikke skal køre igennem proxy hvilket jeg gør nu !!
Jeg har i forvejen 3 computere, der skal kunne komme på nettet. Oge det er "træls" at jeg SKAL have "serveren" tændt for at kunne komme på nettet.

Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2002 - 23:06 #5
Jeg har i forvejen 3 computere, der skal kunne komme på nettet. Oge det er "træls" at jeg SKAL have "serveren" tændt for at kunne komme på nettet.
Hvordan skal det forstås?

Hvis du skal have "serveren" tændt for at kunnne komme på, er der jo tale om 2 el. flere pc´ere på een og samme stofanetforbindelse :)
Avatar billede 1003 Nybegynder
01. juni 2002 - 23:07 #6
Det er tilladt at have 5 pc´ere koblet på stofa i følge torben mellerup ( en eller anden høj herre hos stofa)og et gammelt notat fra run2net ( tror jeg !!  har læst det !)
Og jeg har ikke tænkt mig at købe en switch af den og give 25.- mere om måneden for dette  og det er jo heller ikke lige det jeg spørger om ;-)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 23:10 #7
Jeg har talt med Stofa og de har klart tilkendegivet, at det er i strid med deres vilkår.
Og ja jeg kender godt til den gamle udtalelse fra en i support hos Stofa, men den tager ledelsen i Stofa afstand fra.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 23:11 #8
Avatar billede 1003 Nybegynder
01. juni 2002 - 23:13 #9
der står da heller ikke noget i aftalevilårene eller gør der ?? jeg kan ikke finde det !!

Men er der een der ved noget om mit konkrete spm.????
Avatar billede 1003 Nybegynder
01. juni 2002 - 23:18 #10
Sorry rettelse  Jeg havde lige overset et punkt og må desværre gi´mig :-)
Så må jeg jo hellere lukke spm..

5.3
Abonnenten er forpligtet til ikke at anvende tilslutningen på en måde, som kan medføre skade eller gener for driften af anlægget, Telia Stofa eller tredjemand. Abonnenten skal følge Telia Stofas anvisninger på installation og brug af tilslutningen. Tilslutningen må kun anvendes til én PC, med mindre abonnenten har indgået skriftlig aftale med Telia Stofa om en anden tilslutning. Telia Stofa er til enhver tid berettiget til at foretage inspektion af tilslutningen.