Kort guid: Skal det kun være på halvdelen af kuglen, trykker du på kuglen vælger "edit mesh" og vælger din halvdel af. Derefter går du ind i "matarial editoren" vælger et materiale og under "maps" finder du den der hedder "Diffuse color" hvor du så vælger "bitmap" og derefter vælger et billede du har lavet med den text som skal på kuglen. Derefter trykker du på "Assign material to selection" (en lille knap med en kugle og en box på). For så at se hvordan det vil se ud når du render kan du trykke på en knap lidt længere til højre, er vist en blåternet kasse, som hedder "Show map in viewport"
Hvis du vil opdele et objekts texture, bliver du nødt til at anvende multi/sub material! Dusuden bør du derefter opdele objektes ID's. Eksempelvis, hvis du vælger et område då din kugle, så ændre ID'en på din modfier panel til eksempelvis "1" - for at være sikker på at kun den valgte område har ID'en "1" bør du vælge Invert Selection (altså vælge resten af kuglen, på nær området) og ændre ID'en til eksempelvis "2". Nu ert du sikker på at dit dit udvalgte område har ID'en "1" og resten har ID'en "2". I Material Editoren vælger du en slot og dernæst ændre "Standard" til "MultiSub". Ved nummer "1" i din Multi/Sub material indsætter du texturen med dit tekst!
Jeg forstår stadig ikke, hvad dit projekt går ud på. Så jeg kan ikke give dig andre forslag!
Ok tak og helt uden at have prøvet det af endnu, så accepterer jeg, for jeg har allerede lært meget :))
/Nikolaj
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.