Avatar billede zupastar Nybegynder
04. juli 2002 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

firewall!?!?!?

Hey dér!
Jeg har Teledanmark ADSL 512/256, det kører og ATM netkort og så er der yderligere to bokse (som jeg ærlig talt ik ved hvad er...)
Jeg tror nok at der er en eller anden firewall på en af de bokse (måske en router!?) og så vil jeg høre om det er muligt at fjerne denne firewall på en eller anden måde... Mit problem er nemlig at jeg ikke kan spille en del online spil, jeg kan ikke sende filer over diverse chatprogrammer og meget meget mere...

hjælp mig så er du en skat! ;o)

-Zupa*
Avatar billede nicidem Nybegynder
04. juli 2002 - 14:18 #1
http://www.dsl-faq.dk/

de to boxe:
ADSL Modem (store)
Router (den lille)

Du skal ind på 192.168.1.1 og åbne nogle porte!
Men jeg sku mene at der er nogle ting du bare ikke kan! tror det er at sende filer over icq osv!
Avatar billede zupastar Nybegynder
04. juli 2002 - 14:20 #2
Sikker på at det er en router, når jeg også har ATM netkort?

Jeg har adsl netexpress.... Jeg kan ikke komme ind på 192.168.1.1 :o/
Avatar billede nicidem Nybegynder
04. juli 2002 - 14:21 #3
http://192.168.1.1

Advanceret Konfiguration -> Specielle internet applikationer
Her kan du definere hvad du vil åbne for!

det kan ikke anbefales at åbne for det hele! så er du ret sårbar over for hacker angreb!

www.dsl-faq.dk kan du i "fanebladet" netexpress se hvordan du skal gøre i nogle tilfælde!
Avatar billede nicidem Nybegynder
04. juli 2002 - 14:21 #4
Åh pokkers, så nyttede det ikke at skrive alt det der =(
sorry!
Avatar billede goa- Nybegynder
05. juli 2002 - 23:57 #5
Det er nok skillefilter/adsl modem(!) du har...
anyways..hvis du køre XP kan skulle du måske kigge
lidt på den firewall den har indbygget...
Avatar billede zupastar Nybegynder
08. juli 2002 - 17:41 #6
hmm...nåh.. Men nicidem du får point fordi du forsøgede... men jeg nupper dog selv nogle eftersom jeg ik har fået besvaret mit spørgsmål...
men thanks anyway..!
Avatar billede nicidem Nybegynder
08. juli 2002 - 17:42 #7
Ok jamen tak =)
Ærgelig du ik fik det til at virke!!! =(