Avatar billede jumario Nybegynder
28. august 2000 - 17:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Finde nærmeste fødselsdags-dato

Jeg skal ud fra et recordset finde den bruger som har fødselsdag næste gang, datoerne står som et almindeligt datofelt i access-database. Nogen som har en smart vb-script til dette?
Avatar billede tandpine Nybegynder
28. august 2000 - 21:05 #1
hmm.. du kan da bare i din sql streng sætte den til at sortere efter datoer og søge efter datoer \"større\" end den aktueller :)
Avatar billede flemming Nybegynder
29. august 2000 - 00:05 #2
Hvad med:

SELECT TOP 1 CPRNR FROM tblBrugere
WHERE Month(BirthDAY)>Month(GetDate())
AND  Day(BirthDAY) > Day( GetDate() )

Alternativt bruge:
Min(datediff(dd,BirthDAY,GetDate()) som betingelse ...
Avatar billede jumario Nybegynder
29. august 2000 - 23:45 #3
Jeg kan ikke få den der sqlstreng til at virke, når jeg prøver at åbne en recordset med den får jeg følgende fejl

Syntax error (missing operator) in query expression \'Month(birthdate) > Month(GetDate()) AND  Day(Birthdate) > Day( GetDate() )\'.

min sqlstreng ser sådna her ud:

sqlstring = \"SELECT TOP 1 birthdate FROM members_t WHERE Month(birthdate) > Month(GetDate()) AND  Day(Birthdate) > Day( GetDate() )\"
Avatar billede jumario Nybegynder
29. marts 2001 - 09:23 #4
ingen svar her..