Avatar billede crossport Nybegynder
19. august 2002 - 02:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

prøver igen... HVORDAN OPSÆTTER JEG MIN FIREWALL ???

Jeg har Norton Internet Security 2002 til Windows XP.

Jeg bruger IE6.0 og Outlook (e-mails)

Hos mig er der en masse programmer/services, der vil på nettet, men jeg kender ikke betydningen af dem, og så er det jo svært at vide, om det skal gøres tilladt eller ej.

Min firewall ER allerede opdateret via Live Update, så det er selve definitionen, der er problemet....

Hvilke regler skal jeg sætte op i definitionen ?

Er standard definitionen god nok som den er ?

Kan jeg bruge WinXP's egen firewall, sammen med Norton's ?

Jeg bruger KUN IE6.0 som browser, men også spil over nettet, samt diverse update tjenester, der følger med mine programmer og sidst men absolut ikke mindst, min egen hotline server (data-udveksling).

Når jeg besøger tv2.dk - spillekrogen, er jeg nødt til at slå min firewall fra, ellers kan jeg ikke spille (Javakonsol)

Hvordan får jeg min firewall til at acceptere tv2.dk - spillekrogen, så jeg stadig er beskyttet ? - Jeg mener hvilke porte skal være åbne ?
Avatar billede nolfe Nybegynder
19. august 2002 - 18:12 #1
Hotline server, LOL
Avatar billede crossport Nybegynder
20. august 2002 - 02:46 #2
Kender du den ;)

Ved du hvad jeg skal gøre ?

Jeg er blevet angrebet 1 gang, mens jeg var på tv2's spillekrogen - problemet er, at det ikke er så fedt, når jeg til daglig bruger min PC, som central enhed i mit studio (Pro Sound Studio).
Avatar billede linuxchtistian Nybegynder
24. september 2002 - 14:10 #3
man kan ikke undgå at få hacker, men du kan prøve.
Det som jeg ville gøre hvis jeg var dig, var at alle de programme som du kender skal du lade gå på internettet mens dem som hedder sære ting som msbb.exe eller noget andet skal du sige at de ikke må gå på internettet. Du kunne jo se hvor de programmer er installeret og så gå ind i windows og se havd de gør.....Det er også godt at havde anti-virus eller anti-trojan.

ps. dit problem på tv2 er nok at du ikke har givet IE adgang til internettet eller at java ikke må komme på.
Avatar billede crossport Nybegynder
24. september 2002 - 15:48 #4
Linuxchristian>> Tak for tippet med de der sære navne ;)

Ang. tv2, så er den iorden - det var manglende java, og det skal man jo bruge dér.

Du har hermed indkasseret de 30 små *SS

Respect
CrossPort