Avatar billede gpa Nybegynder
25. august 2002 - 08:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Planlægning & installation???

Jeg skal have ny hd i min bærbare og vil benytte lejligheden til at skifte til dualboot.

Jeg ville være glad for lidt hjælp til de indledende tiltag.

F.eks partionsstørrelser til OS, hvilket skal installeres først, FAT32 kontra NTFS (og kan det lade sig gøre?)

Brugere i samme gruppe med forskellige rettigheder? F.eks. Far, Mor & Barn eller kræves der forskellige grupper til hver?

Far = superbruger
Mor = daglig bruger
Barn = begrænset adgang
Gæst = kun internet

Hvad siger i?
Avatar billede resten Nybegynder
25. august 2002 - 09:25 #1
Din størelse til de forskellige os skal være på max 5 GB

Og hvis du både skal have fat 32 og ntfs skal du huske at du ikke kan læse ntfs drevet fra fat 32.

Men du opretter bare de forskellige bruger som kun får den adgang du bestemmer men husk dog det skal være på drevet som er ntfs.
Avatar billede gpa Nybegynder
25. august 2002 - 10:09 #2
Hd er på 20GB, det primære OS er/skal være win2000.

Jeg havede tænkt mig noget i stil med dette.
win98 2GB FAT 32
win2000 2GB NTFS
Programmer op til 10GB (FAT32 eller NTFS?)
Data rest af HD NTFS

Skal ovennævnte brugere være i samme gruppe? Og hvilken betydning for det en server? Eller skal de have hver sin gruppe?
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. august 2002 - 10:30 #3
Jeg vil nok vælge at lave min Windows 2000 partition større. 3 GB vil jeg sige som minimum - selv om godt kan lade sig gøre med 2 GB, kan det efterhånden blive trangt med pladsen. Men så SKAL du også huske at installere kommende programmer til din program-partition.

Hvis du fra din Windows 98 skal have adgang til din program og data partition (uden brug af 3. parts værktøjer, som sikkert ikke er gratis), så skal du køre FAT32 på disse.
Avatar billede resten Nybegynder
25. august 2002 - 10:30 #4
Hvorfor lave dual boot med 98 og 2000 ?
Avatar billede gpa Nybegynder
25. august 2002 - 10:57 #5
Fordi jeg har nogle ældre programmer som helt sikkert ikke kører på win2000.
Måske skal jeg lave partionen større til win98 og lægge alt der.

Hvad med brugerne/gruppe?
Avatar billede gpa Nybegynder
07. september 2002 - 16:44 #6
lukker