Avatar billede lancelot Nybegynder
27. august 2002 - 14:26 Der er 5 kommentarer

Skrivebeskyttet fil fra cd

Kan man på nogen måde få et program fra en cd til ikke at være skrivebeskyttet når man kopier/installere den fra cd'en ?
Avatar billede lancelot Nybegynder
27. august 2002 - 14:27 #1
anyone ?
Avatar billede benny.dk Nybegynder
27. august 2002 - 14:32 #2
I gode gamle dos dage kunne man fjerne read-only atributten fra alle filer i et bibliotek ved at skrive attrib, alternativt attrib -r *.*

På cden vil den altid være skrivebeskyttet, med mindre du benytter en rw:-)
Avatar billede snebolle Nybegynder
27. august 2002 - 14:33 #3
Du kan pakke programmet og derved undgå at den er skrivebeskyttet. Men så skal du jo kopier den til din computer inden install.
Men ellers vil alle filer være skrivbeskyttet. Man kan jo ikke skrive til en cd med mindre man bærnder påden.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2002 - 14:51 #4
Jafor så vidt. Når din fil ligger på din HD (som skrivebeskyttet) kan du fjerne skrivebeskyttelsen ved at højreklikke filen i denne computer vælge egenskaber og fjerne krydset i skrivebeskyttet.

Dette viste du garenteret godt, så dette bare for en sikkerheds skyld
Avatar billede ladyhawke Novice
27. august 2002 - 15:05 #5
http://www.eksperten.dk/spm/250822

Det er praktisk taget samme spørgsmål og det er ikke tilladt jvf. ekspertens regler, luk et af dem og svar eventuelt på om nogen af de løsninger der er foreslået kan bruges...